Bus No: 100

Setelah sekian lama aku dok nampak n usha bus no 100...arinie, aku amik keputusan utk cuba naik bus tu..hehehe..bus no 100 tu slalu berenti bertentangan ngan bus stop utk bus no 30 & 40 - bus utk ke umah aku dr city centre...gini ler...mesti kome pelik..

Apa bus no 100 tu??? bus tu routenya adalah metro centre...apa lak beza city centre ngan metro centre??? city centre ialah nadi newcastle..iaitu main city macam KL...ada kesemuanya...utk urusan seharian such as pejabat2, bank2, theatre dan jugak shopping mall macam Eldon Square, Fenwick, Mark & Spencer...n ada antaranya bangunan yg usia awal tahun 1900...alaaa banyak gak gambar city centre yg aku dh download...n aku dok pi lepak kat situ almost every day..especially lepas keje :) hehehe...

Whilst, metro centre..one stop shopping centre..terdiri gabungan 4 malls..mmg besar x ingat ler ( aku x sure tempat lain kat uk lagi..hehehe..so far experience aku kat sini..tu laa mall yg paling besar aku pernah gi)...aku yg kaki jalan/ window shopping pun..x larat nak pusing semua tu..yg kelakar..nama setiap mall tu, based on colors- yellow mall, green mall, red mall, ntah apa mall lagi ntah..lupa :)

so...pagi td...aku pun melangkah ler utk kali ke-2 ke metro centre..n this time, on my own..chewah..xde laa jauh mana pun dr city centre...15 minutes jer...so nampak gayanya...lepas nie..aku akan naik lagi laa bus no 100 tu ;) sbb...td x larat nak abih semua mall!!

p/s: durra...cyiyok!!!

Comments

Popular Posts