Janda Baik Trip - February 2019

Happy Wednesday semua………

Moga semuanya dalam keadaan ok dan steady ye. Tup2 dah mid week kan.….So many things has happened. Dah tengah2 minggu ni mmg terasa laaa nak g lari dari kekalutan dan kepenatan tugasan harian. Yup, I still have the mojo to finish my study journey. InsyaAllah. Awal2 mmg agak liat laa dan mmg banyak betul diversion ….Rela lagi nak buat benda merapu dari yg priority...Hihihi...sapa yang selalu jadi mcm ni…


Utk petang2 santai ni….Aku suka laa nak flashback jalan2 yang boleh melapangkan kepala dan bagi motivasi skit bagi settle keje banyak2 sebelum dapat g berjalan2 lagi. Ikutnya selang sebulan je kami ada rezeki berjalan...Alhamdulillah...Tapi aku saja jaa nak flashback balik masa g Janda Baik bulan Februari yg lepas masa aku 'tenggelam' dalam dunia mild depression. Sebabkan oleh Ujian yang Allah bagi pada keluarga no 18 kami. Memang agak menguji juga laa...Mentally and physically exhausted sebab berulang ke hospital setiap hari. On top of that aku jadi orang tengah utk semua orang. Focal point adalah aku. Hmmmmm kisah kejadian tu mmg banyak mengajar kami sekeluarga. Pepatah never judge a book by its cover tu...Memang sgt2 betul rupanya. Idak, xde laaa ahli falsafah hidup rajin nak g buatkan. Mesti diorng pun ada pengalaman juga kan. 

Nama tempat best ni Sailor's Rest, Janda Baik. Memang dapat tahu pun secara bertanya dengan Pakcik Google. Memang mahal laaa skit...Tapi pada aku..Sangat2 worth it. Especially it comes together with fruit picking package. Haaaa ko makan laaa buah2 yang ada kat pokok2 yang bersepah kat dalam resort tu. Rezeki kami masa tu musim manggis. Hahaha...Jadi riang pelik kami anak beranak dok mengait dan mengumpul pokok manggis. Walhal, kebun ayah aku kat Kedah tu..Berpuluh2 batang pokok manggis...Tapi dah jauh kan...Huhuhuhu….Sehari semalam kami kat sana….Malam p fishing, siangnya x melepak tepi sungai/berendam, g kait buah2an...Haven kan...kalaulah hari2 mcm ni...Fuhhhh bahagia..









Comments

Popular Posts