If you believe..He will always there for us Part2

Sedar x sedar….dah masuk hari khamis daa….Esok Jumaat...Then..weekend...Yuhooo….. Kita sambung semula kisah belajar yang x habis2 ni…..Hihihi….


Lama x lama laaa aku study...Sampaikan dari dok UK, pindah semula balik Malaysia...Aku berulang every year utk selesaikan tugasan. Gigihkan..Tinggal suami dan anak2 3-4 bulan setiap tahun..Sehingga laaa last year, aku Berjaya lulus Viva aku dengan Corrections yang agak banyak...Hehehe...Aku ada tempoh 3 bulan je nak write thesis aku..Jangan tanya mcm mana aku buat..Tapi masa tu aku buat keje mcm orang gila. Pagi petang siang malam mmg aku mengadap laptop. Regardless of what my supervisor told me...He don't think that I manage to pass this hurdle. Fuh...masa tu...aku blankkan je otak aku bila dengar advice SV aku yg menghiris hati aku tu...Aku buat yg terbaik..Lepas tu aku doa dan doa tanpa jemu...N bila aku g Viva pun...Aku cuba my best wpun SV aku hint yg aku mmg xkan lepas..Alhamdulillah...Rezeki Allah masih ada lagi utk aku yang serba kekurangan ni..Aku mmg x hebat mana pun sebenarnya. Rezeki belajar ni, banyak Ihsan dari Allah selain doa yang tak putus-putus dari ayah, suami, adik beradik , kaum keluarga dan sahabat handai.

Memang aku akui...Banyak kali sangat aku nak give up..Sebab letih, penat, kecewa, gagal etc....Tapi, aku kumpul balik segala saki baki semangat dan keyakinan aku ...Sebab..biarlah aku cuba yang terbaik..Selepas tu aku x mo menyesal sbb aku x cuba ..Haaa beza tu dua scenario yang aku sebutkan tu...Aku mmg salute dgn diorng yg smooth je perjalanan study diorng...Memang hebat diorng ni…..Bukan aku nak cakap aku ni banyak hal. Tapi aku hanya manusia biasa je...Bukan superwoman atau geng Avengers. Mula2 dulu, aku rasa stress setiap kali dengar perkhabaran kawan2 yang dh lulus dan settle study diorng...Tapi lepas kisah kejadian Muhammad...Aku mmg buka hati dan minda aku...Study ni mmg rezeki memasing. Ada yang laju, ada yang lambat..ada juga yang terpaksa berhenti di tengah jalan….Alhamdulillah...Rezeki aku masih ada...Tolong doakan aku ye kawan2....Supaya pengakhiran study aku ni berakhir dengan kejayaan dan kemenangan...Ameen...

Sambungan semula…

Aku memang lega amik cuti belajar setahun utk bagi tumpuan sepanjang proses pregnancy aku...Sebab Muhammad memang bukan baby biasa yang mudah dijaga. Memang aku akui...Rezeki Allah bagi tu..Tak tahu nak ungkap macam mana bila Muhammad dapat bernafas di atas bumi milik Allah selepas mcm2 prediction based on his current health condition tu....MasyaAllah…. Hospital Princess Anne tu dah jadi mcm our 2nd house sebab kerap sangat ulang alik...Especially the first 6 months tu...Memang menggugat juga laa kesabaran dan keyakinan. Ambulance rides pun selalu juga. Bila tetiba he stopped breathing. Allahuakbar...Jangan tanya laa...Jantung aku mmg mcm jatuh terus ke lantai. Alhamdulillah....Allah bagi lagi peluang utk Muhammad dan kami. Selain dari routine check up utk Muhammad. Dia selalu juga ada emergency case mcm acute asthma attack, severe gastric attacks etc. Mmg muka regular la kami kat E&A tu...Hohohoho…..

Study Mr.Abang pun mmg banyak juga terganggu bila tetiba kena lari balik tiap kali ada emergency. Mmg Allah bantu ssangat2 perjalan study Mr.Abang...Dalam keadaan kelam kabut dan menjadi our sole breadwinner...On top his study...He managed to complete his study within 5 years. Dia juga bekerja part time as an engineer di Portsmouth while he was still writing his final thesis. His determination and high resilience...Memang sangat impressive. This is one of his characteristic yang buat aku fall in love when I first knew him zaman Alevel dolu2....


Ok...nak sambung writing....August ni target nak siap at least 3 questions ...sbb nak ikut Mr. Abang g conference ke Penang..Yeeeehaaaaa :) To be continued yaaaa

Comments

Popular Posts