3 months in a cave of.....Despair

Assalamualaikum n welcome back!!!

Alhamdulillah....lama betul x bersiaran dan berada dalam keadaan yg gloomy dan kesedihan..December18- February 19...Satu tempoh 'gelita' dan 'berkabung' bagi keluarga kami....So many things happened and it was really a tough period I can say.... Melibatkan darah daging sendiri… Siapa tahu dan siapa dapat menduga sesuatu yang berlaku tidak pernah terlintas di dalam benak hati dan fikiran kami semua. Tetapi Allah itu Maha Adil, Maha Memahami dan Maha Penyayang. Setiap kejadian yang dikurniakan, pasti ada Hikmah sebalikNya….


Jadi sepanjang tempoh kejadian peristiwa kesedihan yang berlaku pada keluarga besar kami. Aku mmg sangat sibuk dan letih ke sana ke mari. Dalam benak hati dan ruang otak, tumpuan lebih kepada proses pemulihan darah daging. Saban hari, aku ke hospital untuk memberikan semangat dan sokongan. Selain itu, hp aku x lekang dari panggilan telefon dan berselang-seli dengan WA message dari ahli keluarga. Pendek kata, hidup aku dan family kecil aku agak berterabur dan berserabut. Jangan ditanya kisah corrections aku yang hidup segan mati tak mahu tu...Memang aku letak tepi terus buat seketika. I was totally exhausted emotionally, physically and mentally. To the exntent, I was at the brink of sanity. Haaaaa amik ko….It was pure shock and pure depression. In the Mid February, I exploded!!! huhuhu...luckily I was surrounded by those who love me so much.  They managed to put up with my lowest point of my life. They picked me up and placed me right where I used to be. Alhamdulillah. Allah gave me first hand experience of depression.

Now, it's April and I have left with plus minus 7 months before my final due date of corrections. I do believe that I can do it with the given time. Ya Allah, please let me finish this final stage of my study journey. So that I can move on and make myself  proud, my parents happy and my husband at ease too. My journey is being supported by many from the beginning. Please, please and please Ya Allah. I put my faith in you for everything happened through my journey. I was tested with so many un thinkable tests. I hope that I pass this final stage with flying colors. Ameen. Hasbunallah Wanikmal Wakil.

Comments

Popular Posts