Kisah $$$$- Part 2

Lepas aku dengar statement polis tu....bengang seketika................ maknanya kes nie xleh nak selesai dalam masa yg singkat...hampeehh gedegak betul...tp still optimistic lagi...so hari ke 5- isnin nya tu...aku ngan abang gi ler ke HQ CIMB kat jalan masjid India nun...jumpa laa ngan pegawai IT CImb kat IT Department diorng....mamat yg incharge tu namanya Ridzlan...ingat gua nak mengamuk dah...sekali, mamt tu jawab ngan sopan-santun n lemah lembut....aku yg panas' jadi...cam sejuk jer..hehehe...orgnya ada rupa gak..kuikui..(tu pun aku sedar lepas aku dh kuar dr bangunan tau)..aku yg attack mamat tu macam2...cam polis pun iye gak...mamat tu speaking..aku 2 kali peaking...hahaha...-tapi kan....bahagian IT kat CIMB tu...xde rupa cam IT depatment pun...ada laa dlm 4-5 org...tu pun...dok menyembang..PC pun cam biasa jer...aku rasa PC kat opis aku up-to-date lagi :P so..bayangkan laa kan...hehehe


secara x sengaja dia ter'reveal' yg ada lagi kes cam aku...n jugak...security online transaction diorng x stable..sbb takde TAC cam Maybank....JEM GUA!!! apa laaa punya bank..besar bangat, tp bab tu..x bg perhatian...lepas aku 'basuh' mamat tu sekali ngan CIMB...heheh...aku pun balik ler ngan hati yg lapang...sbb bukan senang beb nak marah2 org gitu2 jer..n diorng senyap n x terjawab...dah sbb point aku betul...hehehe....abang aku gelak jer...sbb dia x pernah tengok aku begitu pandai berbahasa...chewah....aku pun kagum gak ngan bahasa2 n ayat2 yg terkeluar dr mulut aku...aku x tengking dia...tp ayat sinis...main masuk dalam gak laaa..Biar..PADAN MUKA!!


Then aku balik opis, bincang ngan anip....aku dpt call dr CIMB service centre..info yg duit aku ke akaun R Two Gold Online Trading (e-gold company di Malaysia).Hmmmm.....nie mesti duit aku tu dicilok oleh org yg main e-gold....investigate punya investigate....dpt lagi info..no akauan owner...hahahaha.....cam miami vice pun ada...cuma aku xde pistol jer..setakat nak karate mamat tu kalau jumpa....aku leh kot... hehehe (cam poyo jer..)


Call IPD Subang...masih tiada siasatan lagi dilakukan..pegawai incharge...gi kursus!!( haiyaa..patut le kes2 kat m'sia..lambat nak settle...kalau settle tu..kira besar tuah ler..)aku rasa kalau kes tu melibatkan org2 yg ada nama...cam datuk CT ker..hari nie report...esok dh settle..sabaq laa noooo......


Seminggu berlalu............................in between, aku dok call sana sini...those person yg incharge kes aku tu...but no positive feedback...mana nak ada..x buat investigation!!aku lak yg bagi info yg aku dapat kat diorng...baik aku jadi polis..heheh (ada bakat ker??)


9 Oktober, 2006 - call mamat IT tu...dia cakap..part CIMB dah settle..n report dah dihantar ke Bukit Aman....n aku dapat panggilan dr ASP Wan Rosli - Bahagian Jenayah Cyber Bukit Aman..mintak aku gi sana utk soal-siasat...hmm...ye laa..aku gi laa....ke-esokan hari nya..malam tu...kuar dlm berita kes kecurian duit secara online...jadi headline lagi!!!rupa2nya....ramai lagi yg jadi mangsa cam aku...adusss....nampak cam payah jer kes nie....JEM sekali lagi...Esok pagi...semua media utama letak kes tu FRONT PAGE..hmmm mmg betul ler polis tu cakap, kes aku high profile...sbb tinggal masa jer polis nak disclose kat public....elok2 jer ngan kejadian kes aku tu.............



Alamak...TO BE CONTINUED lagi...aku nak rest jap..jgn marah ek....nnntkan part 3 - Episod Bukit AMan.... ;)

Comments

Anonymous said…
Hi Kawan,
Selamat menulis...

Just by chance arrive at your blog...You have an interesting story...

FYI, BlogRush launched a FREE service few days…FREE service to drive traffic to your blog…

Suggest you to try BlogRush.
time kasih...rajin2 ler singgah lagi blog saya...more interesting stories to come..hehehe.... ;)

Popular Posts