KL Convention Centre - An Eyes Opening!!


Semalam, i went to KL Convention Centre with my abang...kebetulan KPT bukak booth utk pengambilan SLAB utk tenaga pengajar.....hmmm.....mmg semua IPTA ada kat sana...but they opened it as a matter of formality only...applicants were required to fill up stacks of application...before they can be called fo an interview....tp...at the end of the day, yang ada 'kuasa' utk tentukan whether the applicants can meet with the interviewers or not....adalah...org2 yg kat booth....n semuanya cam cranky jer atau dlm bahasa yg mudah difahami..POYOs......mengalahkan dekan....hehehe....biasa laaa....kata org gomen....so aku faham laa kenapa org luar slalu cakap camtu berkenaan org gomen..because of these few people with this kind of attitude...lebih kuah dr sudu.....habis semua org2 gomen yg lain terkena....walhal, ramai jer lagi org gomen with positive attitude yg bekerja dgn penuh dedikasi etc yang aku kenal.....hmmmm......since my 1st degree n my master is not related to each other, so these people kata....aku xde bidang yg sesuai di IPTA diorng....after all, i knew it they'r going to bring up that issue....rigid n very lame excuses.....tak apa....hati mmg terbakar....mujur abang aku ada..utk meredakan 'kebakaran' tu....my hubby bawa aku gi Hall 5...lupakan jer these hanky pengky...COBAAANNNN!!!!


Kat Hall 5 ada European Higher Education Fair....we went to all booths..ada Belgium, France, Spain, Portugal, Italy, UK...banyak lagi....rupa2nya, it's an eyes opening experience bila gi kat situ, banyak peluang utk sambung belajar kat negara2 nie.....apa yg paling kitorng berminat....Trento University, Italy....kerajaan italy ada sediakan grant utk negara2 yg x sekaya negara diorng....n chances of getting it is high because x ramai org m'sia yg belajar kat sana....my abang mmg nak sambung belajar kat negara yg other than Germany, UK n USA...he really likes seeing new things n cultures...paling dia berminat, nak gi belajar kat Spain....aku??? aku ikut jer laaa.....since he likes travelling so much....ikut jer laa kan ;)


so sehari di KL Convention Centre betul2 memberi banyak pengajaran kepada aku......kalau nak ikut hati yg jem nie.....banyak benda jer nak tulis....hehehe...jem gua!!! tapi x apa, at e end of e day, peristiwa di KL Convention Centre telah membuatkan aku mendapat satu tekad!!! tekad utk membuktikan sesuatu...tp aku xleh laa nak share lagi ngan korang...bila dh jadi kenyataan, baru laa leh citer ek...hehehe...sat gi jadi hangat2 taik kambing lak...sape yg malu?? aku gak yg malu...kwang..kwang.....aku simpan jer dulu eh.....
After all, i achieved something masa Jumaat lepas....aku lagi skitt jer dah nak 'potong' ajue...beza pin jatuhan pun x banyak dlm 40 jer...aku dpt 2nd place dlm Homecoming Tournament kat mines....cyaiyok... ;)


Petang tu, yani buat birthday party utk anak dia -batrisya (budak kecik yg minat Elmo sesangat..hehehe)...so dinner is on her...hehehe.....malam tu, kitaorng lepak kat umah abah n mama-bangi.....lama gak x lepak gitu...sbb abah dh keje kat UNIMAP...so dia balik umah 2 minggu sekali...this morning, balik semula ker perlis......pagi nie, gua dh x jem...hehehe.....adios...

Comments

Popular Posts