ParanoiD...

Aku gi UK Visa Center semalam kat Wisma MCA, Jalan Ampang...gi dlm kul 10.00 pagi (dpt kebenaran utk keluar tau..heheh) tempat tu kat tingkat 19...so gi ler....sbb aku nak renew right of abode aku...since passport aku lama expired bulan june...so kena laa buat...smpai2 kat depan opis tu...ada makcik india tahan...ada 2 lagi guard laki -india....tanya itu ini...aku jawab ler...sebelum masuk...kena check 1 badan tu!!! ngan alat sensor apa ntah...pastu beg kena letak kat tempat x-ray...mak aiiiii cam kat airport laa pulak...pulak tu...aku jer yg leh masuk..abang aku kena lepak kat tingkat 4...haiyaa....

masuk2...amik nombor...ada laa dlm 15 org yg tengah tunggu...majoriti...non-bumi...hmmm...aku jer pompuan melayu kat siu...cam pompuan melayu terakhir ler.. :P akekeke...sambil2 tunggu...ada laa sorng mamat...nie...dia datang kat sorng demi sorng n check dokumen2 yg patut ada etc...mmg slang habis mamat nie....muka cam melayu...dah le cakap kuat2 lak tu....smpai kat aku...aku nampak nama dia kamal...mula2 aku cakap ler omputih...lepas tu...dah aku tahu dia melayu..saje laa aku cakap " bila rights nie leh siap??"..mamat tu diam..n jawab...aku pun " when can I come here again n collect my passport?'..terus jer dia jawab...hmm....aku faham ler...dia x mau cakap bahasa melayu...

smpai kat kaunter...staff yg layan aku tu...mamat melayu gak....aku cuba lagi...cakap melayu...eh...leh jer dia jawab dlm bahasa yg sama...hehehehe...so...leh ler buat kesimpulan....

then..kami ke British Counsil lak...abang nak register amik IELTS....the same procedure that we have to face, security reason....paranoid...x paranoid ler omputih nie....ingat org nak bom kot tempat diorng...walhal kalau org dirong nak gi tempat2 kerajaan kite...xde lak kena go through semua2 tu :P tu laaa asyik pikir yg org nak buat something kat dirong..last2 paranoid...tu x kira security kat US Ambassey lagi...yuk!! they suck!!!

okies....nak balik beli nasi ayam dah...tatata

Comments

a z z u r a said…
haha. kak durra!
zura baru perasan "awek brutal-gold coast" haha sabo jelah.
anyway.. kak durra nak gi mane siap buat visa and such??
kuikuikui....brutal x brutal ler..hmmm...for e time being, everything is uncertain..in e future kot...i'm not answering ur question, right? heheh...bila nak buat masak ikan bilis cili api nie?? ;)
a z z u r a said…
adeh sabo jelah, main teka teki..
ish tetiba lak ikan blis cili api.. huhu
rindu laa kat cik ton punya masakan...mak awak pandai masak ler..masak lemak cili api etc..nyum2....lama dah x jenguk cik ton nie...cam derhaka laa pulak..hehehe...nak raya nie..singgah sat laa nnt :)

Popular Posts