Kisah $$$ - Part 3

Dua ari lepas berita kes aku kuar besar2an kat tv..newspapers...aku dpt call drpd Unit Forensik-Jenayah Siber, Bukit Aman...yang call aku tu...ASP Wan Rosli...kira ketua laa kat situ...dia suh aku datang utk soal siasat (pergh...risau aku bila dia kata nak soal siasat aku...kat Bukit Aman laa pulak tu...agegegege)...so next weeknya tu...ari rabu...aku gi Bukit Aman ngan abang aku yg setia tu..hehehe.....naik komuter beb!! dah ler pose...ASP Wan Rosli suruh gi dlm kul 2 ptg...panas leeer....tp aku kan dah jadi seorng yg tabah n very determined lepas kejadian tu....heheheh

So selepas melalui kesukaran utk smpai ke Pejabat yg betul..(rupanya...branch bukit aman tu bersepah2 laaa.....kitorng assume yg HQ besar yg kat ngan Tasik tu...rupa2nya...kat ngan komuter sebelah Bank Negara tu...adusss....mujur le abang aku pun tabah gak aritu..hehehe..sesat beb!) smpai2 jer...kat opis jenayah siber tu....jumpa laa sekumpulan belia remaja dlm 5-7 org...umur dlm 17- 20 tahun dok tengah mengangkat komputer, tower etc....oOOooo diorng nie practical students kat sini kot....ada gak 2,3 org polis yg badan boleh tahan gak cam bouncer...dok kat tepi2 diorng....tp aku terkejut gak...sorng polis nie...gi sekeh kepala salah sorng dr bebudak tu...aikk!!! lantak ler...agaknya kalau practical kat situ...kena belasah kot....heheheh

Tunggu kat 10 minit....baru aku dpt jumpa ngan ASP Wan Rosli....dia forward kitorng kat assistant dia..rizal namanya....mamat nie...tanya laa kat aku macam2 jenis soalan berkaitan ngan kes tu....sambil amik statement aku...ngan PC you...hehehe kat sejam...abih interrogation tu....aku lak yg tanya....bila agaknya kes aku nie leh selesai...mamat tu bangun...amik satu file hitam yg tebal lagi dr Kamus Dewan tu....pastu dia cakap....nie laa kesemua kes yg senasib ngan aku....ADUSSS!!! ramai tu..n semuanya kes CIMB Click!!...ikut alphabet...aku ler antara yg awal...mangsa yg lain...x kena panggil lagi....abang aku tergelak besar...sbb tengok muka aku yg melopong jap..kagum ngan ketebalan file tu!!!

Lepas tunjuk file tu....mamat tu bukak kertas mahjung...yg dh digam jadi satu kertas yg besar...besar ler dr meja makan 6 org tu...dia kata...nie laaa carta kes tu...2 kali lopong ler aku...dlm kepala nie...mau 5-6 tahun kot....kalau ada rezeki...duit tu dpt balik...atau pun BURN!hmmmm...adeh....

Pastu si rizal tu cakap..."nampak tak bebudak tadi???"...aku cakap " Bebudak Praktikal ke?"..."Heheheh....tu laaa bebudak yg genius yg mencilok duit korang..."...3 kali bengang laa aku...chesss.....bebudak yg belia remaja tu yg buat keje nie? haiyaaa......then rizal citer lagi background bebudak nie n kisah camna polis tangkap diorng...heheheh...cam SWAT team pun ada gak...merata bebudak nie tinggal....kat kelantan..kedah, KL..johor...anak lecturer, anak lawyer, anak imam pun ada...education background pun leh tahan...ada yg sekolah Tahfiz!! kacau betul laaa....terkezut aku....tp polis cakap.....mastermind jer belum dapat...bebudak nie...dikira cam pencacai diorng laa...apa laaa "cerdik sgt" bebudak nie....mmg kes, kes international....sbb kemungkinan besar...sindiket tu based kat overseas....so masuk skali laa ngan Interpol etc....

Heheheh.....mujur le masa aku terserempak ngan bebudak nie....aku x tau ....idak...mahu aku tumbuk perut atau sekeh kepala sekor2....diorng bg alasan kat polis, sbb diorng buat kerja nie..."Test Power"..apa???? test power....hahah...kena laa hentak ngan polis masa soal-siasat tu...polis cakap " takde cara lain dah ke nak test power...nah...amik ko.." hahaha....kena belasah jer laa bebudak tu....patut le muka memasing baik giller masa kat Bukit Aman nie...adehhh....jem gua!!!

ok laaa nnt aku tulis laa part terakhir....sbb isnin nie...aku nak call ASP Wan Rosli...nak tanya latest info on this case....kawan aku...ASP Tan Keat Siang dah banyak gak tolong aku...even dia dr branch lain...special branch...tp at least...dpt gak ler aku kaco polis yg incharge kes nie..

To Be Continued..................... :)

Comments

Popular Posts