Monday, October 29, 2007

Sabar


Hidup nie.....kalau xde masalah...namanya bukan kehidupan...kali nie...aku rasa...kesabaran aku dah smpai ke puncak everest....and its keep on pushing me over the edge...ada x..korang pernah alami situasi di mana...korang terima n terima apa sahaja yang datang...n sampai satu peringkat...korang dh xleh nak terima n almost to the extend of exploding?? sbb terlebih kapasiti...hehehe....


Haa....aku pun dah sampai peringkat tu laaa sekarang.....selepas hampir 2 tahun ditolak ke sana sini plus burden.....n currently, ditambah lagi ngan burden....last week...i've talked to myself..That's it!!! my decision is final...i wont prolong this circumstances anymore....aku nekad "hijrah"....bak kata bapak saudara aku..Blessings in disguise!!! Allah bagi petunjuk...yang aku perlu teruskan hidup aku....jalan mesti ke hadapan....petikan iklan Petronas...betul tu!! Peluang dah ada di depan mata...n x ramai yg ada peluang yang sebegitu...what a waste, if i keep on waiting n waiting....after all, it is the dead end for my career...mesti korang pelik kan...apa yg aku dok bebel kat sini....ye laaa...curahan n luahan hati nie...i have few options...1. continue my study...2. quit my current job...3. apply new job...hahaha...4. migrate..


So...aku tengah buat pertimbangan utk masa depan....chewah....utk masa nie....aku banyak2kan sabar....n sabar...n sabar.....sama jugak ngan rezeki anak...semua tu di luar kawalan.....sabaq banyak2 nooo durratulain...aja..aja..hayti...heheheh....so gambar angsa nie...sekadar hiasan..heheh...aku amik masa nak gi raya...sementara lalu kat tepi bendang...best gak..amik gambar2 kat situ....
"Bagi setiap nikmat ada kunci yang membukanya dan ada kunci yang menyelaknya...yang mana kunci pembukanya adalah sabar dan kunci penyelaknya adalah malas - Saidina Ali Abi Talib"...


No comments: