Kengkawan Lama.....

Semenjak dua menjak nie....blog nie senang pulak nak sign in...hehehehe....and at e same time, aku ada ruang nak 'bernyawa' skit kat opis nie....bercakap tentang kengkawan nie....

Semalam, aku dpt 1 phone call dr kawan lama aku...classmate MBA, namanya Michelle Yeoh...bukan artis tu laa...hehehe...michelle nie, canggih skitt orng nya....dia suka kawan ngan org melayu...rather than kawan ngan bangsa dia...sepanjang kelas MBA tu, mesti satu group ngan aku in most of assignments...aku pun pelik gak...dia yg datang cari kitorng sbb nak join group skali...minah nie kira sempoi laaa...so quite sometimes x dengar berita dr dia...and she's doing fine and has been promoted to manager...after graduated from UPM...dia nak jumpa aku next month...nak lepak2....dia cakap nak kawin next year...

Hmmm.....aku banyak gak kengkawan lama...yg kekadang, akan muncul...tp mesra masih sama cam dulu gak....cuma x sempat nak keep in touch sokmo....Lagi kawan lama yg aku slalu gak keep in touch....si rehan n cik intan...hehehe...budak 2 org nie, close gak ngan aku...zaman2 akhir MBA...slalu hang out n buat keje muda-mudi...masa tu..hubby aku still ngan company lama..HIMA..slalu outstation lama2....so mmg melepak laa ngan budak2 nie...skrng, intan, tutor kat UUM..n rehan dpt keje kat co. yg luluskan lesen pendaftaran syarikat...kat a.setar...hehehe...so kalau aku balik kg, kalau sempat...aku jumpa laaa adik2 riang ria nie.....

Masa kat a-level, PPP, UiTM...aku close ngan sorng kakak nie...dia amik TESL...namanya kak Riya..aku panggil dia kak riang riya..hehehe...slalu lepak kat umah mak ayah dia kat RRI, Kepong...tengok ayam belanda yg ayah dia bela....nie pun kejap jumpa kejap x jumpa punya kawan..hehehe...lepas TESL...kak riya belajar kat INdonesia...n family pindah ke kuching....lepas tu...bila dia pindah balik ke Ampang...aku jumpa dia balik...dia kawin dah...n tinggal kat Dubai skrng...tp tahun nie..sbb masalah visa...kak riya ada kat m'sia.....

tp ultimate friends aku....best buddies aku...semestinya...rinie n chah laaa.....kisah diorng aku dh citer dlm posting aku yg lepas2 tu.....at e moment, chah tengah kalut nak pindah ke kertih...sbb karim-hubby dia kena outstaion kat sana 9 bulan....so kedai 2nd hand dia....org lain yg jaga...rinie...bz ngan conferences...

last week...masa kenduri kawin najjah....aku jumpa balik...childhood friend aku...Diana Katiman..actually, kitaorng slalu contact..through phone....kami kawan dr kecik lagi...then terpisah bila...family aku pindah ke kedah jap...n after SPM...diana belajar kat Ireland..n get married while studying there...n continue staying there, coz hubby dia keje kat PriceWaterHouse..n diana pun keje kat hospital sana...n baru last year, diorng balik Malaysia...selain dr bawa balik sebiji merc..Dr. Diana bawa balik 4 orng anak gak...hehehehe...rezeki..rezeki...she's really a nice person...esok2 aku sakit...aku cari dia laaa ;)

So, esok2, kalau aku dh x keje kat FEP nie...mesti aku terkenang kat kengkawan yg aku rapat masa kat FEP...that's life, setiap pertemuan, mesti ada perpisahan...setiap yg hidup..pasti akan mati..................okies.....sat gi nak gi jumpa tok, untie2, uncle2 yg still ada kat umah aku....

Nie tambahan....i've been asked...regarding my friend at FEP...sebenarnya....ada beberapa kengkawan lama yg turut contribute kenangan indah bersama....wakau pun memasing dh x kat sini...tp kenangan indah tu tetap abadi:
- Muzalina - skrng dah kerja kat FRIM...aku mmg rapat ngan dia masa mula2 masuk kerja kat FEP nie...mmg sama brainwave ngan aku....tp semenjak dia sakit, family suruh dia pindah tempat kerja..lebih dekat dengan umah dia kat kepong...skrng lina dh berkeluarga and ada anak sorng...once in a while, ada gak contact dia.....

Roheida - mek 'ganu nie pun sama gak brainwave ngan aku...walau pun awal2 tu, ida agak pemalu and a bit remote, bila dh lama2....ok...ida skrng ada kat Waikato, New Zealand ikut abe dia (Hisham) yg buat PhD kat sana...and dpt baby Kiwi kat sana ;) caya laaa daaa...hehehe...insyallah kalau semuanya berjalan ngan lancar, diaorng balik sini end of next year (kalau aku x silap dengar)....

so for e time being, tu laa citer aku pasal kengkawan lama nie...in e future, kalau ada lagi..aku citer lagi eh....

Comments

KAK DIEDA said…
kat mana ko letak nama aku? Masih ada ke tempatnya?
adaa.......tu aku letak add blog ko dlm blog aku...makna...aku ingat ler kat ko..... ;) dont worry.....

Popular Posts