ayah dan ibu...oh ayah dan ibu....







Arinie....aku nak citer pasal orang yang paling penting dalam hidupku...yang aku kenal sejak mata nie leh tengok dunia :) iaitu abah dan mama yang kusayangi...sanjungi....pagi2 sabtu...a bit sentimental...chewah...hehehehe




mulakan dengan ibuku...yang ku panggil mama......berasal dr Kg. Permatang Ibus, Alor Setar...n sekarang berumur...53 tahun...mama belajar kat Maktab Mahmud, Alor Setar( one of the oldest Islamic School di Malaysia) smpai form 6..n lepas tu x sempat sambung ke higher level, sbb bertemu jodoh ngan abah aku..lepas 3 bulan kawin, terus ikut ayah aku gi Wales, UK....


mak aku nie...mmg friendly habis...antara dia punya kelebihan..yang slalu mama dapat extra attention dr org sekitar..even kalau naik komuter pun, leh buat kawan ngan org yg baru dia jumpa...n normally, rezeki mama murah..sokmo jer kenal org yg dapat membantu dia...mama kelakar n slalu kalau dia buat kelakar, dia sebenarnya x notice pun...yg tu kelakar...part paling aku suka tengok, kalau abah n mama..gaduh gurau2...n slalu abah x jadi nak marah mama...sbb nnt mama buat blur2 jer...hehehehe...mak aku ngajar Al-Quran n Fardhu Ain kat bebudak n jugak org dewasa (kengkawan mama)..


My father is also from Pendang, Kedah....dibesarkan dalam environment yang kesemua warga kampung dan kawasan sekitarnya yang bercakap Siam..hmmm..payah nak explain kenapa eh jadi camtu...korang pikirkan sendiri jer laa...hehehe..so ikut sejarah hidup ayah aku...dia mula belajar cakap Bahasa Melayu bila masuk darjah 1....n e rest is history...then ayah aku belajar kat Sekolah Menengah Sains Sultan Abd Halim,Jenan, Jitra (SBP)..n buat degree kat UKM (masa tu kampus diorng kat Lembah Pantai, dekat ngan UM)..then dpt few offers..n jadi tutor kejap kat UPM (lepas jem ngan sikap angkuh pegawai tadbir kat situ)..beralih angin ke MARDI...n terus sambung Master ke Wales, UK..dah rezeki ayah aku, baru buat master 6 bulan, dpt convert ke PhD..alhamdulillah, umur abah 27 tahun, dia dh dpt PhD..so far, kat MARDI, currently xde lagi org boleh bet record abah...n abah continue kerja kat MARDI smpai pencen...last jawatan yg abah pegang kat Mardi, sbg Pengarah Hortikultur..n rehat 2 bulan lepas pencen..dpt offer kat UNIMAP sebagai visiting prof....


Semestinya...kedua2 insan yang aku citerkan nie....yang membentuk aku jadi seperti aku hari nie...actually, aku paling rapat ngan diorng..mmg x leh nak berenggang..hehehe...kalau x jumpa seminggu pun...rasa cam...lamanyaaaaa x jumpa.....apa yg leh aku cakap...Abah n Mama, I love u...Sooo Much... :) and Terima kasih atas segala2nya..jasa baik korang..mmg x dapat dibalas....

Comments

Popular Posts