Ketelusan, Hati dan Perasaan...

Hi semua...hari nie...aku nak cakap skitt bab ketelusan...satu perkara yg telah buat aku rasa kecewa, sakit hati etc...utk tempoh 2 minggu nie.....dalam perhubungan, persaudaraan n persahabatan.....tp minggu nie....aku kecewa dengan tindakan org sgt rapat dgn aku....telah
sedaya upaya utk menyembunyikan sesuatu perkara yg kononnya utk jaga hati aku....pada aku perkara begitu...xde maknanya nak sembunyikan....n in fact kalau aku tahu hal tu pun...i'm happy for it....mmg x masuk akal...sbb i'm e last person to know about it......as usual...dah banyak kali perkara mcm tu jadi pada aku....n kali nie....nak bg pengajaran skitt kat diorng...yg aku x suka diperlakukan begitu...sbb aku slalu jer telus dgn apa yg berlaku kat diri aku..when it comes to them...another way around...so takde give and take...tp bila bab berkaitan nan aku..habisan2 nak korek.....hmmmm....xper laa....this time only.............

Comments

Anonymous said…
mungkin apa yang telah terjadi dan akan terjadi ada hikmahnya yang mungkin hanya Allah sahaja yang tahu..namun begitu kita sebagai ma'nusia boleh ambil sebagai pengajaran ape yang telah berlaku..jikakita berfikir...adakah sudah cukup bahawa aku membiarkan hambaku mengatakan'aku sudah beriman' sedangkan dia tidak diuji(al-ankabut ayat 2)ujian demi ujian yang mendatang dalam kehidupan kita ini adalah seni dalam kehidupan.ujian dalam hidup adalah sunnatullah kehidupan,pada Pemberi ujian,ini merupakan tanda kasih dan sayangNYA kepada hambanNYA.tatkala ma'nusia kehilangan pedoman dalam hidup dan lupa akan tujuan hidupnya..Allah mendatangkan ujian pada hambanya supaya hambaNYA kembali padaNYA,tapi...celakalah pada yang terus leka dan lalai dengan kehidupan duniawi tanpa sedikit pun mengingati kepada penciptanya yang SATU...jadi ingatlah,bahawa setiap ujian yang datang adalah tanda kasih dan sayang Allah kepada kita semua dan yang penting perlul;ah kita terima nya dengan penuh kesabaran serta keimanan..insyallah walhamdulillah..
Insyaallah....sememangnya semua yg berlaku ada hikmah disebaliknya, n makes me even stronger to face life :)
Anonymous said…
Hehe, terpanggil plak utk bagi komen sket ari ni, Sis..
Pd saya, bersabar je lah dgn ape yg dah berlaku. Saya pon byk kali kene mcm tu, but then mcm tak serik kan..rasanya sbb kita telus dalam persahabatan/ persaudaraan/ perhubungan, tu sbb terkena utk entah ke berapa kali.
Tapi, bak kata orang, sabar pon ade limit. Hal mcm ni terjadi kat saya jugak (baca:sebenarnya tatau ape jadik kat sis, hehe..sama ke tak, tah le..)dalam 3 minggu lepas. The pain was real, sakit ati tahap dewa tak ingat but then mcm sis kata, this will make u even stronger kan..yg penting, saya mengubat ati dgn membina beberapa quot/ ayat yg power utk redha dgn ape yg dah jadik. Sbg. contoh: Allah Maha mengetahui apa yg lebih baik utk hambaNya.
Skrg, saya rasa saya lebih stringent( baca: maleh nak telus bebeno), bende kalau takde kene mengene, tak mengancam nyawa, x menggoyah iman, mmg saya tak ambik pusing. Kdg kita pikir tanak ade barrier dgn org, telus n prihatin abes, tp kdg org tak pikir sama cam kita. Skrg mcm lebih aman, hehe.
Syukran jazilan atas pandangan n comments anda..n I’ll be following the similar actions that u've taken earlier on...I’m totally agreed with yours.....bukannya apa...kita mesti sayangkan diri kita sendiri...kekadang kalau bukan kita yang akan jaga hati sendiri..siapa lagi kan??? betul kata org, rambut sama2 hitam, tp hati lain2..this experience had thought me to be more sensitive with my surroundings. Supaya dapat mengurangkan possibility of misinterpretation in the future..Insyallah….thanks once again for ur good point of views..aja aja haitii...hehehe

Popular Posts