Sunday, March 9, 2008

Akhirnya..............

Semalam....rakyat kuar utk menunaikan tanggungjawab memasing....n aku balik bangi...sbb tempat mengundi aku kat bangi...kat sek. men b.b.bangi jalan 2....sempat gak aku lepak kat pondok panas kat luar sekolah tu ngan kengkawan mak ayah aku..n kengkawan aku n suami aku...hehehe....meriah!!! pastu aku gi tinjau2 kawasan2 mengundi lain area bangi...west country, sg. chua...kajang...n yg memeranjatkan aku ialah...reaksi org ramai bila nampak bendera yg berkibar kat kereta angkasa aku...memasing angkat tunjuk tanda BAGUS..n ada yg hon..tanda sokongan...meriah sungguh...yg bg tanda sokongan kebanyakan...india dan cina...selain melayu...pelik nie???? n paling menggejutkan bila ke kawasan west country yg sebahagian besarnya org india...yg bawa bendera2 BA ialah...india...uishhh...what happen??? hmmm.....

N bila aku dengar kisah kat Lembah Pantai...kawan aku gi mengundi ke sana...cakap...kat area tu..penuh ngan bendera2/ poster BN..n gambar izzah..ada laa terselit skit2 jer....n semalam...terjawab segala persoalan n kehairanan aku sendiri...akhirnya rakyat malaysia tidak lagi hanya menunggu jer....n menerima segala apa yg org buat kat diorng....ye laa kan...periuk nasi memasing dh terjejas ekorang kadar inflasi yg tidak terkawal...selain tu...banyak lagi penindasan yg telah berlaku selama2 nie....hmmm....kiranya...ada gak org malaysia yg berani utk cuba membuat perubahan...sekarang ni dah masuk zaman milanium daaaa..........org malaysia pun dh smpai ke angkasa...so mentality pun dh makin matang n tahu beza antara yg nyata dan ilusi....Tahniah aku ucapkan kepada mereka2 yg telah berani membuat pilihan sendiri...tanpa momokan2 oleh pihak2 tertentu....hehehe....aku cukup suka ayat.."oleh pihak2 tertentu..."...heheh...pihak mana laa tu ek....

So lepas nie...kita akan mempunyai 4-5 tahun utk melihat perubahan2 yg akan dilaksanakan oleh pihak2 lain selain dr pihak2 yg telah memegang malaysia..sekian lama itu......TAKBIR...................

3 comments:

Orga said...

Tahniah sebab berani kibar bendera opposition kat kete..looked fanatic but who cares kan? Kalau kibar bendere gelombang biru, takpe plak, takde org nak kata fanatic ke ape..negara demokrasi, suka ati..hahaha..nway, tahniah jugak sbb Bangi menang..Tranung kite still under gelombang biru, nway, it is ok..biar derang abeskan projek (besarkan airpot, stadium 2 bijik n h/wat pantai timur)..if opposition menang, letih nak baya hutang derang je..*I am the same person comment n3 u yang lepas2, selamat berkenalan*.

durra abd razak @ kocikin... said...

hehehe...selamat berkenalan..n thanks for ur comments..n sudi baca blog den nie..hmm..biasa laa biasness yg berlaku kat malaysia nie..kiranya sape2 yg x setuju...dikira sebagai tidak bersyukur bla..blaa...macam malaysia nie..diorng yg punya...walhal...perjuangan zaman tunku abd rahman...sngt2 berbeza dengan apa yg 'diorng' juangkan sekarang..

i just came back from pulau kapas, trengganu..n sempat singgah masjid kristal n ironicnya..1st time jumpa masjid..yg mana kita x dibenarkan solat di dalamnya..haiyaa...dah ler area sekitarnya masjid...kotor n sampah bersepah2...pelik kan???

orga said...

Kapas Island is great. Saya pon da pegi...Tentang masjid tu, saya balik ganu mengundi tu ari takde kepingin nak pegi pon. Tah nape tp mungkin sbb byk cite tak elok pasalnye, tu sbb tanak gi. Org kata ia seperti mahligai yang dibina atas kemiskinan org lain sbb jalan sblm tiba ke masjid tu dipenuhi rumah2 daif..layak mcm setinggan but then ada plak mahligai tu tersergam. Pahtu, sbb cina Patrick Lim yg buat, kiblat tersasar, tu pasal tak sah solat dlm masjid tu..ape kes la...tu la dia, bina masjid bukan kerana Allah tp sbb nak pikat hati pengundi melayu supaya sokong dia...after all, memang projek membazir..