Oh Undi...Oh Undi...

Mari la mari...kite mengundi...jgn lupa kewajipan...untuk mengundi..hehehe...itu ler lagu yg aku dok dengar dr kecik smpai ler ke la nie...hmmm today is general election day for malaysia...n this is my 2nd time to vote..masa nie ler...isu2 sensitip x leh nak cakap sgt...kononnya...takut akan berlaku kekecohan...so harapan aku : cost of living di tanahairku...x akan meroket naik sbb lepas election nie...mmg confirm harga minyak akan naik lagi....mmg x leh nak nafikan..within 3 years...barang2 keperluan naik mencanak...aduss.....mmg laa x leh nak elak....tp leh dikawal..tu tak masuk tol pun naik gak...agak2 kalau org yg bergaji below rm 1,000 ngan anak 4 org nak survive hidup kat kl especially...hmmm....masa aku gi thailand last year....harga minyak mahal skit dr malaysia.TETAPI...harga barang2 keperluan asas diorng cam minyak masak, tepung etc, CHEAPER than here....n one more thing, kitorng drive dr chiang mai ke bangkok...sejauh 900km..amazingly....sepanjang highway yg 3 / 4 lanes tu...TAKDE TOL!!! uishhh patut ler rakyat siam...sayang giller kat RAJA diorng...hmmm....itu citer negara asia tenggara....yg mana background diorng kalau x sama pun...tp ciri2 tu hampir sama...yang menghairankan...camner diorng BERJAYA bantu rakyat diorng utk mengatasi inflasi...something yg semua org tahu yg inflasi akan sentiasa berlaku dr masa ke semasa..cumanya...How do we handle it???

Masa aku kat german n france....aku pun terkejut gak ngan how do they can spent based on currency yg diorng ada..dengan EURO 50...kite leh beli brng2 keperluan kat shopping complex..penuh 1 cart brg2 keperluan macam foods, toiletries..etc...n dengan nilai RM50 di tanahairku tercinta....leh laa dapat 4-5 barang....hmm...bila aku tanya makcik kat tepi shopping mall tu...baper gaji seorang cikgu sek men kat germany...makcik tu cakap dlm EURO 2,000...n aku cakap...kat malaysia...RM2,000 gak....tp cikgu2 kat german...yg ada 3 org anak...leh gi melancong ker overseas...setiap kali christmas holiday....tp..cikgu2 malaysia, 3 org anak...leh cuti- cuti malaysia...ok gak tu kan....hehehehe......

ok laa.....itu laa pandangan aku....cup...memasing ada pandangan...xde yg betul xde yg salah....n memasing ada hak utk beri pandangan...n this is my views...layan...zassss..hehehehe....

Comments

Popular Posts