Selamat Kembali......

Aloha semua.....dh seminggu den x tulis apa2 dlm blog...bukannya xde benda yg berlaku...tp aku gi jalan2...hehehe....selasa lepas, aku gi ikut rombangan students UPM under en. daud ke pulau kapas, trengganu...aku follow as....gambar2 ada...n ada kat as...so aku akan masukkan gambar2 ceria tu..next week ..insyallah.......

nie 1st time aku ke pulau kapas...n aku begitu kagum ngan pemandangan laut yg begitu jernih airnya...crystal clear...subhanallah....n kat sana...selain follow aktiviti students...aku isi masa ngan mandi kat laut...syiok giller....smpaikan aku punya kulit berkilat2..hehe...lupa nak bawa sunblock daaa....pulau kapas resort tu..kira best gak facilities...24 hours electricity...n makan pun not bad...yg paling aku suka...masa gi snorkling...eventhough, batu karang kat pulau tu...banyak yg dh mati...tp ikan2...come2 belaka..ada nemo!! tp part yg aku jem, tertelan banyak air laut...iskkkhhh....n last2 tu...selepas 2 jam kat dlm air yg tenang itu...laut pun dh mula bergelora....kaki aku cramp...mujur dh nak naik bot masa tu...

n unexpectedly, aku terserempak ngan Cik Ton n family dr kajang....hehehe..mmg x sangka siot...diorng buat family trip ke pulau kapas....so khamis tengahari, kami gerak ke kuala trengganu...lawat kilang batik...n destinasi wajib..pasar payang ler....n malamnya singgah kejap ke masjid kristal...yg mana...indah khabar dr rupa...keciwa gak ler semua org bila dh smpai betul2 kat area masjid....dr jauh,...mmg cantik...coz berwarna-warni...bila smpai betul2 kat depan masjid...masa tu dh maghrib...ramai yg smpai hajat utk menunaikan solat..TAPI....tidak berjaya...

bila ke toilet...n tempat ambil whudu'...amat menyedihkan...sampah merata2...sbb..XDE tong sampah...n dr 10 toilet yg wujud...2 sahaja yg berfungsi...yg the rest...pecah sana sini...n x leh flush...adusss........aku pun confuse...kenapa jadi gitu....hmmm...lepas tu bergerak balik ke Kuala Lumpur,...smpai di UPM kul 5 pagi....n kul 10 pagi...aku dh terpacak kat PWTC- Matta Fair...sbb nak beli tiket ke Manchester...kul 3ptg baru berjaya beli...punya laa ramai umat manusia...lama gak laa menunggu gilirannya....alhamdulillah...dpt beli tiket ngan harga yg murah...naik airlines baru...Etihad Airways....hehehe...so aku ada kurang 2 bulan sebelum berangkat ke sana..

Overall, minggu nie....i'm having a good time!!...cyaiyok untuk diri sendiri....next week nak ke perlis pulak....sambil menyelam minum air...insyallah......sempat aku gi lawat tok n kaum keluarga di kedah...yeaaa......

P/S; kat malaysia nie...banyak tempat2 yg best....so cuti-cuti malaysia ...besh Ooooo....

Comments

Popular Posts