Pengalaman baru......

assalamualaikum semua.................
semalam aku gi jalan sorng2 kat newcastle city centre....banyak shop lots ngan ada 2-3 buah mall yg besar cam the curve...i get lost...hehehe....tp mujur ler bila tanya org ..they are willing to help n very nice....lepas pusing sorng2 kat 2 jam...aku balik semula ke umah kak awie...naik bus no 39...dlm bus pun aku jumpa n borak ngan org tua2 yg peramah...since this is my first time naik bus balik umah kak awie,...semalam aku gi ngan dia...so kali nie sorng2...a bit confusing...sbb deret2 rumah/ kedai cam sama jer.....

lepas dh selamat smpai kat umah...aku jalan ke depan few blocks sebab nak gi jobcentre plus...tempat utk cr kerja....government agency...on e way berjalan tu...tetiba aku ada a group of budak sek. men ren...dlm form 2-3 ...n pendek2 n gemuk...aku pelik ...diorng dok ludah2...kat tepi 2 aku...tp masa tu aku pun x tau kenapa diorng buat gitu....bila smpai jobcentre..org2 kat situ very helpful n bg aku proper guidelines....n aku pun balik lepas 2 jam kat sana....

balik tu, aku citer laa kat sepupu aku...kak alawiyah...dia cakap...mmg gitu...bebudak sek men..jahat2....diorng satu family pun pernah kena gitu....in fact..bebudak sek men tu...pernah letak bekas makanan yg diorng dh makan kat depan pintu umah diorng...Jahat...setakat ludah tu...banyak kali gak...tp yg slalu buat gitu...budak2 yg x matang...ngan mat salleh yg x educated...adulaa....cuak aku...nak buat camnerkan...pengalamaaan laaa tu....tp razman cakap...tempat dia...x pernah laa pulak org kena camtu....maybe sebab area umah sepupu aku tu...area pakistan...so bebudak omputih...jahat2..hehehe...its ok....lepas nie aku akan lebih berhati2....

mlm nie....aku akan gi umah sewa...few blocks from kak awie's home.....hopefully, kat umah tu...kakak tu ada internet access...idak payah gak aku nak online.....till then.......

jauh perjalanan...luas pengalaman
(sama ada pegalaman best...mahu pun x best....)

Comments

Popular Posts