Bersabar lah.......

Minggu lepas...aku dapat berita yg ngah n family terbabit dgn accident....kereta waja yg dipandu oleh kak huda- sepupu aku telah dilanggar dr belakang...akibatkan...kereta terhentak n kemek ngan teruknya...yg cedera teruk..kak cik farah- tulang rangka bahagian belakang patah...so kena pakai -baju besi- utk tempoh 3 bulan sekurang2nya untuk heal...fortunately, ngah, kak huda and kedua2 org anak dia x cedera...Ngah merupakan kakak kepada mak aku...n dia dh kena strok tahun lepas...n dr pinggang n ke bawah paralyze...

N baru tadi...aku dapat berita dr my beloved abang...Puan Ayu- kawan MARDI kitorng...berdepan dengan dugaan; suami tercinta disahkan mendapat cancer otak..n critical stage...ayu ada 2 org anak yg sedang membesar...n cost utk treatment...55k...n kengkawan sedang berusaha melancarkan tabung bg tujuan meringankan beban keluarganya....

"
Ketika sihat, maka perbanyakkanlah beribadat. Ketika sakit, maka tingkatkanlah kesabaran kita, kerana itulah masanya digugurkan Allah akan dosa-dosa kita.

Tanpa kesedihan kita tidak akan mengerti erti kebahagiaan. Justeru itu, kesedihan akan membuat kita bangkit untuk meraih kebahagiaan.

Apabila kita dilanda kesedihan, berhentilah dari melayani perasaan dan fikiran jika kita ingin terlepas dari belenggu penderitaan hidup.

Bersikap lemah dan bersedih hati apabila mendapat dugaan dari Allah bukanlah ciri orang-orang yang diangkat darjatnya oleh Allah.

Sibukkanlah diri dalam ibadah, mudah-mudahan ianya akan menjadi ubat yang mujarab bagi seseorang yang ingin bangkit dari kesedihan yang berpanjangan.

Terlalu lama tenggelam dalam kesedihan akan menambah penderitaan dan memberi peluang kepada syaitan untuk datang dengan bisikan-bisikan mendayu."

Berat mata memandang..berat lagi bahu memikul...............

p/s: pesanan untuk diri sendiri...............

Comments

KAK DIEDA said…
moga tabah hadapi dugaan Allah

awok kat tu sana....dah keje ke lom?
hmmm....dh keje...keje mudah2 jer..hehehe...part time..sementara tunggu yg ok2...

Popular Posts