Sunday, November 23, 2008

sekitar kawasan umah......

QE2 farewell dkt MayFlower Park, Southampton.....kapal Queen Elizebeth2 dh kena beli ngan pak Arab..lepas nie kapal tu jadi hotel kat Dubai....org melayu sesat kat tengah crowd tu...hehehe..mcm ala2 Jom Heboh...tp version org putih....tp kami g sebab nak tengok bunga api ngan tengok omputih buat funfair...hehehe :P
Gunwharf shopping Outlet, Portsmouth..- hehehe....suka betul laaa amik gambar dkt ngan telepon booth merah tu...luar nampak cantik...dlm tu...dh kena vandalise...phone x berfungsi pun...kata maju??? hehehe...mana2 tempat pun sama...

Ooooo gini rupanya batu2 yg org dok bercerita tu.....lorrr.....aku pun x faham...naper org amazed sgt...elok lagi yg kat Mesir tu...or Tembok Cina...ada gak kecanggihan architecture nya..itu fahaman aku laaa...x pun kat Al-Hambra tu...tp org putih...nak gak dpt nama kot :) so smpai ler aku kat Stonehenge nie..since kengkawan abang nak mai sini...aku follow aje..hehehe.sejuk x ingat...angin kuat giller!!! senget2 tudung aku...pose?? maintain....



Amik gambar sat depan windmill kat bitterne...masih lagi berfungsi...dok ingat kat Holland jer ada benda nie....x jauh dr area rumah kami....leh tau pun sbb tersesat jalan...hehehe....mana nak sangka windmill nie dok kat tengah2 kawasan perumahan..kan?! nak gi Tesco waktu tu....so kami dh bawa pakcik rahim n kengkawan my abang.... so lepas nie...jadi laa destinasi wajib...kalo sape2 sudi mai rumah kami nnt...

Tetamu khas dr Lyon, France.....tetamu pertama di 5 Tennyson Court....baru masuk sehari jer...hehehe....pakcik rahim yg cool...sepupu mak aku...all e way from france.... :)

7 comments:

Anonymous said...

hai...saje nk menyibuk.tgk gmbar2 tu,ni yg xsabo g.huk3.harap2 dpt g.abah ckp xpe join diorg g.xmuat umah ppndai la ktrg hidup.yeye..

Eida said...

syoknyer tengok negeri orang, dah g ingat nak balik laks

tu yang lemah tu..

durra abd razak @ kocikin... said...

adik,
eh muat jer rumah kami yg comel nie...alaa mcm x biasa lak ;)

daa,
syiok masa jalan2 jer daa..skrng winter...dh kurang syiok....dok terperap kat umah...nak kuar...mak aii...sekali angin datang...muka jadi kebas...tp..best sebenarnya...hehehe

Azzeayat said...

Owh...musim sejuk ye..malam pjg kan..kalau saya, time ni elok ganti puasa..hehe..
Bila la nak dapat ke negara orang ni?....

durra abd razak @ kocikin... said...

hi ayu...
tu laa...ingat bulan 12 nie...nak start dh ganti pose...tp next year..puasa masa summer...kena banyak2 sabar ler...kul 9 baru maghrib..subuh kul 3 pg ;)

nnt PhD..leh apply..Mardi ada ;)

Azzeayat said...

Hi akak, tau pulak akak saya keje kat MARDI. Sah la Bad yang bercerita. I hope he told all nice things lah ye.

Ikutkan seniority, lambat lagi saya akan sambung PhD. InsyaAllah 2011 la kot.

Tapi, tah la kan..kita merancang hanya ALLAH menentukan. Dengan suami saya yang sedang sakit ni, saya tak berani nak rancang apa2 pun. Saya teruskan hidup, buat perkara2 rutin saje.

Dah tak pikir nak kumpul duit utk banglo ke, nak sambung study kat overseas ke...My focus is only for my husband. Duit semua allocate utk rawatan perubatan dia lah.

durra abd razak @ kocikin... said...

dear ayu...
saya ada dengar kisah awak dr bad....saya doakan moga awak tabah n sabar menghadapi dugaan...