Wednesday, December 31, 2008

Lembaran baru...

Kita sebenarnya sudah melangkah ke Tahun yang baharu...mengikut kalendar Hijriah...so x terlewat rasanya aku ucapkan Salam Maal Hijrah kepada semua penyokong2 blog aku nie...walau pun, mengikut penggiraan tahun Masehi..ada lagi dlm 2 jam lebih sebelum masuk tahun 2009...

Aku amat bersyukur dgn segala nikmat dan kemudahan yg selama nie aku nikmati atas belas ihsan dr Yang Maha Berkuasa...mmg x terbalas....dan pikir2 balik....Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....Alahmdulillah.....hidup dlm lingkungan kasih sayang yg tak putus2 dr mereka yg menyayangi aku...keluarga tercinta, suami tersayang, sahabat2 yg dikasihi....mmg amat mengharukan sebenarnya....luv u guys.... :)

Seperti tahun sebelumnya jugak....aku cukup suka dan jatuh hati dgn kata2 pujangga yg aku terima dr salah seorng sahabat aku :

'Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu. Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun...
Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya..."

Bila aku ingat balik kata2 tersebut...aku amat..amat bersyukur dgn apa yg aku ada.....sebab aku pernah borak ngan sahabat sorng nie....beliau mmg seorng yg tabah...walau pun...termasuk dlm golongan yg susah..kalo waktu rehat..x makan pun..sbb xde duit belanja....baju sekolah pun dh bertahun x berganti....smpai baju sekolah tu x warna putih dah..n singkat.....tp x pernah mengeluh..malah ceria sokmo..dia pulak yg slalu bg semangat kat aku...so pernah aku tanya kat dia...mcm mana...dia leh relax n slalu positive jer..nie laa jawapan yg dia bg :

"kalo kite slalu tengok n compare dgn org yg lebih atas dr kite...smpai bila pun kite rasa semuanya x cukup n sempurna dan rasa x happy...so sentiasa bersyukur dgn apa yg kite ada...n slalu lah tengok org yg lebih kurang dr kite...kite akan bertambah2 syukur dengan nikmat yg kita ada.....Insyallah...Allah akan membalas segala kesabaran dan keredhaan yg kita lalui..."

pergh....aku terkedu lepas dengar member tu cakap macam tu....macam kena sepak pun ada..kena curah ngan air sejuk pun ada....gulppp....n setelah sekian lama...aku jumpa balik ngan sahabat aku..alhamdulillah...dia mmg berjaya....n masih seperti dulu gak...down to earth..walau pun pandai gilla...

ok laa....kali nie...aku punya catatan..sedikit syahdu gitu...maybe sbb cuaca yg sejuk giller...n suasana sunyi sepi gitu...hehehe....ok laa...take care semua!!!

No comments: