Saturday, September 19, 2009

Eidulfitri...di kejauhan...

Sebahagian kiriman khas dr mama & adik2...disampaikan oleh sahabat Bangi kami- Nadir...antara brg2 yg dikirim....selain tu....biskut raya dr kak Ina- Manchester...biskut raya dr Nadir n juga biskut raya & kacang dr family aku :D eh...kad2 raya dari family dan kengkawan di Malaysia..



Yg ini...my abang punya persiapan raya.....telekung n kain pelikat tu...kiriman dr mama....dipost oleh Kak ina-Manchester.....


Ini bahagian aku......since x beli baju...ku belasah 2 pasang sandal raya....rantai ala2 mak datin gitu ;) dan tudung..hadiah dr Faridah....aku suka!!! tp ada yg missing....walau pun mama nak belikan baju raya...tp aku kata xper...sbb..kalau baju kurung beli siap...mmg kompom ada yg x kena...tangan senteng..kain senteng...jd tahun nie..aku beraya ngan baju yg dolu2....cuma aksesori jer yg baru :D



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
walau pun ini kali pertama aku beraya jauh dr family tercinta dan saudara mara serta sahabat-sahabat-sahabat yg diingati..exceptional utk my abang...dia bertahun2 dah beraya di perantauan samada di US n jugak Germany...pada dia...it's normal...aku jer laa yg terasa lainnya....suasana raya tu dh mula terasa dr rabu...selepas aku n my abang g london amik parcel brg2 kiriman family...terima kasih kepada sahabat kami..Mr. Nadir yg sudi membawa brg2 kiriman tu....amat2 laa dihargai...sempat gak makan buffet chinese yg halal ;) kat sana....


Kemudian jumaatnya, g shopping brg2 masakan dgn kak nurul...jadi..kepada kengkawan yg berada di UK...kalau berkesempatan tu...jemput datang ke rumah kami..pada hari raya pertama nnt, InsyaAllah..pelbagai juadah disediakan...ecewah....bunyi mcm gempak jer...hehehe..skrng aku tengah sibuk prepare masakan utk hari Raya nnt ;) sambil2 dok dengar lagu raya di Sinar.fm...ok laa kan...baru laa rasa nak berhari raya.....
Sedih tu ada gak ler...xleh nak dinafikan...tp..ada tapi...Raya nie...bukan hari utk bersedih..meraikan kemenangan melawan nafsu dan meningkatkan keImanan....jadi..kena laaa banyak2 bersabar..kan..kan..lagi pun..bila lagi nak merasa berhari raya di perantauan...jadi..dgn alasan2 yg di atas...maka hati aku Redha...bukan raya sorng2 pun...suami tersayang ada :D sahabat2 yg sama2 ada di Soton pun ada.....jadi ok sgt2..Alhamdulillah....bezanya....x beraya bersama kaum keluarga di bumi Malaya...
Kesempatan yg ada nie...Kami ingin mengucapkan Salam Aidilfitri kepada kaum keluarga & sahabat handai samaada yg berada di Malaysia, UK, Eropah, dan juga di seluruh muka bumi Allah ini yg mengenali kami....Ampun kan salah dan silap kami...InsyaAllah...ada rezeki kita berjumpa lagi........
p/s: Dendang Perantau pun tengah berkumandang...mcm tau2 jer ;) lagu pebret aku nie...x sangka lak terjadi kat diri sendiri...hehehe

5 comments:

Mummy Faridah said...

berkenenan la sandal cokelat awk tu.. beli katne? =D

princessGarnet said...

durra lebih kurang sandal yg aku kenan itu hari.. rezeki ko betul..
raya mana-mana pon ok je.. sana ok, sini ok.. =)

durra abd razak @ kocikin... said...

Faridah- leh beli kat Timberland, Gun Wharf Quays...

Chek misha- oooh ye ker...aritu ko pun dh tengok sandal nie...raya kat sini...leh tahan meriah..tp aku ttp merasakan raya kat msia yg terbest ;)

Eida said...

Selamat Hari Raya

@dik-nick said...

Salam Aidilfitri & Maaf Zahir Batin