Saidina Vs Monopoly

Masa aku kecik2 dulu...aku suka sgt2 bila dapat balik kampung...dulu masa sekolah...cuti sekolah berbulan2...jadi bila dpt balik kampung...aku teramat lah relanya..sebabnya..i was free from my parents' supervision...hehehe...semestinya tok n wan aku amat2 ler lepak..cucu sulung laa katakan ;) kecil tapak tangan..diorng tadahkan sawah bendang kat aku nie...best..best..best..

Selain main kat dlm semak..sawah bendang...naik atas kerbau..buat aksi tarzan kat atas pokok..terjun sungai...main karom (lupa lak spellingnya ) kat kilang padi..main combat guna senapang kayu berpelurukan buah yg kat dlm hutan...naik sampan..tangkap belalang..fishing udang galah etc...antara masa yg aku suka..Main Saidina..yeah!!! dgn bapa2 n mak saudara sepupu ( sbb aku cucu sulung...jd aku geng ngan diorng2 nie jer laa selalunya...diorng pun tua 2-3 tahun je dr aku...adik2 aku masa tu..kecik2 lagi)..jadi al-Kisahnya kalau mengadap Saidina nie...selalunya...berjam2..smpai x makan tengahari pun xper..er..mm..tp aktiviti lain pun sama gak...syiok smpai lupa makan..hihihi....ingat2 balik..bestnya lepak kat kampung!!! comot pun comot lah :P



Lepas berbelas2 tahun gak x main...2 hari lepas...bertempat kat umah member kitorng nie (nama2 yg terlibat..biar lah dipendamkan...akta keselamatan setempat ;) ...) kami semua main Saidina version omputih..a.k.a Monopoly...ingatkan main gitu2 jer laa..sekali...dari jam 8mlm...smpai ler ke jam 2 pagi!!! mmg x sedar beb!!! punyalah ter'pukau"...1st round..aku laa org pertama yg muflis...huhuhu....2nd round...hehehe...kekalahan berjaya ditebus..berjaya jadi OKS (org kaya Soton) jap..hehehe...balik tu..terus ilang suara...weekend tu...demam....hihihi...tp berbaloi...sgt2 happening ok mlm/pagi tu...A nite to remember laa org kata....


Cant wait for another round ;)

Comments

s.a.h said…
hehehe...sampai demam2 jadi jutawan segera ;)
KAK DIEDA said…
Mmmmmm main punya pasal, sampaikan lupa suara dah berkurangan ish ishk iskh

aku tak tahan ngan citer ni...koo boleh buat aksi tarzen....hebat siot

Senang-senang jemput singgah sini jap yer...
http://online-grocery-melayu.blogspot.com/

Popular Posts