Wednesday, November 4, 2009

Yang Tinggal Hanyalah...Kenangan

Ngah

Tok Wa




Tok Aji....





Bukannya aku x percayakan Qada dan Qadar...bukan juga aku tidak boleh menerima kenyataan...Tapi aku sebagai manusia biasa....ada masa...terpaksa akur dan pasrah dgn ketentuanNya...kerana hidup ini punya kitarannya yg tersendiri....Setiap yg bermula pasti ada penamatnya...dan setiap yang hidup...pasti akan dipanggil semula mengadapNya......



Kiranya...setahun aku hidup di perantauan...aku kehilangan tiga insan yg mempunyai catatan sejarah mereka tersendiri dalam lipatan sejarah hidup aku..bermula dgn Tok Aji..Tok Wa..dan terbaru..Ngah..sedikit sebanyak..mereka turut terbabit dlm mencorakkan insan yg bernama Durra ini.....agak ralat kerana aku tiada di samping mereka..ketika saat2 akhir mereka....di bumi ini...Jutaan terima kasih atas kasih sayang kalian padaku...Ku halalkan segala-galanya...suatu hari..sampai masa..aku turut menyusul....




Tapi..apa kan daya...manusia hanya merancang..Dia yg menentukan segalanya...sedih mmg sedih..memang tak dpt dinafikan.....walau bagaimana pun...yg hidup perlu meneruskan perjuangan Fisabilillah...di bumi Allah ini...yg mampu...ku hadiahkan Ayat2 suci al-Quran dan doa..semoga mereka tenang di Sana...dan bersama-sama mereka-mereka yg dikasihiNya..




Al-Fatihah....

3 comments:

Eida said...

Ngah ni siapa pulak? Mak cik belah mana?

sedih siot.Aku dulu tak sempat tengok pak Long (Pak cik yang sulong),meratapi dari jauh jer...

Dugaan

@dik-nick said...

al-fatihah.takziah kak

durra abd razak @ kocikin... said...

Eida..
Ngah nie..satu2 nya saudara perempuan mak aku...kakak kepada mak aku...mmg aku rapat giller ngan arwah..mmg x dapat nak buat apa2..kecuali doa ...sedih..tp redha..

Ul...
terima kasih atas ingatan...