Patut laaah...

Aberysthwyth terkini...


Southampton TownQuay....






Mula2 dulu...bila aku dengar ayah aku dok borak2 ngan geng2 masa kat UK..mesti topik yg terkeluar...pasal cuaca...diorng asyik sebut...UK weather...apa kebendanya laa tu....pasal cuaca pun leh jadi topik....walaupun...citer tu dok ulang..ulang..dan ulang...tapi...aku x pernah bosan dengar diorng dok berborak pasal era diorng belajar kat UK..smpai kan...aku leh ada bayangan dlm kepala otak aku nie....walhal..mana pernah jejak lagi kaki...semula...tu yg selalu kena perli ngan my abang...mcm pernah pergi jer....huhuhu...pergi mmg laa pernah...tp dh x ingat daaaa..... :P





Cuaca yg diorng selalu gambarkan....gloomy....kalo x gloomy....hujan...sejuk..angin...sbbnya...Aberysthwyth, Wales...terletak kat tepi laut...yg jauh dr bandar besar...paling dekat pun Swansea...rasa x beza banyak dgn Southampton....yg dekat dgn laut....sekali angin tiup...mak aaiiii.....smpai ke tulang hitam laa org kata.....mak aku pernah citer..angin tiup kuat sgt...diorng siap bergantung kat tiang letrik..hehehe...dlm kepala aku..mcm citer kartun jer....tp mmg angin kuat pun kat persisiran pantai Wales tu...





Antara aktiviti ayah n mak aku..dgn kengkawan diorng selalu x pernah miss ialah...waktu musim ikan makarel...adalah menjala ikan...punya laa banyak ikan...kasi tebar jala (awas!!! aksi ini hanya termampu dilakukan oleh org Malaysia sahaja..hehehe)...smpai dh x tau nak buat apa dgn ikan...keropok..ikan kering etc..punya laa excited tengok ikan dok 'serah diri' kat tepi laut tu....tamak punya pasal....mmg dpt banyak..sekali menjala berpuluh2 makarel menjadi mangsa....that was 30 years back...kelakar pun ada dok dengar citer diorng...tu laa antara modal diorng kalau berjumpa...walaupun memasing dh pencen..dan bercucu etc....tp..aku mmg salute diorng punya friendship...hingga ke akhir hayat..al-fatihah to arwah uncle ishak...sbb masa tu..Malaysian x seramai sekarang...sbb tu kot ukhwah diorng tersangat akrab...tu aku punya teori laa kan ;)





kembali pada kisah cuaca nie....mmg aku notice masa aku dok jaga kaunter kat kedai charity tu...modal utama nak mula conversation ngan customers...mesti weather....hehehe...x kisah laa..sama ada sunny ker...rainy ker....even xde apa2 pun...leh jadi pembuka cerita....aku pun apa lagi...ramah tamah laaa..especially kalo layan mereka2 yg veteran...yg suka dilayan bercakap...nie dh agak lama aku x jenguk kedai...ingat tunggu x baper sejuk sgt...leh laa aku menjenguk diri...sejuk giller kedai tu...xde heater...malas nak g terjenguk kat kauter sejuk2 gedi mcm skrng nie....jalan pulak asyik frost jer.....OOhhhh summer....aku rindukan mu........muaahhh!!!!

Comments

Popular Posts