Friday, February 19, 2010

Erdbeeren!!!!



Buah nie...mmg aku suka..apart from our own local fruits mcm moktan, durian, manggis etc...tp dulu2 nak makan...mahalnya....kalo ikut abah g outstation kat Mardi, Cameron baru laa leh merasa banyak skitt...tp buah nyer ketot2 jer..hehehe..x kisah laaa..janji rasa tu ada ;) tp skrng...leh kata ari2...buah nie..mesti ada kat dapur umah aku....sebelum nie...aku naik 'gila' dok pulun cherries...
skrng musim strawberries lak..walaupun..harga masih up lagi..sbb yg dtg semuanya dr Spain..tp..gemok2..n manis2...masa kat Newcastle dulu...duduk kat sebelah kedai pemborong buah...leh dpt sekotak besar buah nie...dlm 2.30 GBP jer...makan smpai nak muntah...smpai leh buat pie, frozen etc...hehehe...tp skrng...apa yg ada jer laa kat kedai makcik Linda kat Portswood tu je laa kan.....isshhh.....x sabo nya nak tunggu summer..leh g kutip sendiri kat ladang sambil ngap skali....apa2 pun...."aiman x kesah"..hehehe...


Antara kelebihan buah nie:

1. rich source of folic acid

2. consists of vitamins A, B, & C banyak lagi laa...hehehe

3. Calcium

4. Phosporus

5. Pottasium

6. Carbohydrates

7. Calories

serta berupaya menyahkan toxin yg berbahaya dlm darah di dlm badan..term lain..antioxidant..mcm2 lagi laa....tp aku suka makan...sebab SEDAP!!!!! sementara kat sini...kita enjoy dulu buah nie!!!

No comments: