Hobi....


Aku jamin...setiap org mesti ada hobi memasing...yg aku ingat masa kat sekolah rendah dulu...kalau cikgu suruh isi borang..mesti ada ruangan hobi...masa tu..hobi aku mengumpul setem...giller skema kan...kuikuikui....tapi tu laa hakikatnya...aku terikut2 ngan trend masa tu...mcm2 setem aku kumpul...Malaysia dan seluruh dunia....sampai sanggup simpan duit dan beli setem kat kedai....sampai satu jalan umah aku tu pun buat collection...ada masa kami suka sama suka tukar setem...comel kan...hehehe..tp skrng, buku setem aku yg berjilid2 tu pun aku dh x ingat kat mana aku letak...agak2 kalau jual...mesti ada value gak kan ;) sbb seingat aku..brg2 antik2 n collectable items nie..ada demand...nie penangan Cash in the Attic laa gak ;)


Lepas tu..mcm2 hobi aku dh ceburi...ada yg bersifat sementara...ada gak yg bersifat kekal...Oohh..ada ker??? hmmmm.....mungkin aku x selalu buat...tp..perasaan tu masih ada...chewwaaah....tapi sekarang nie....aku pun mcm blurr jer..apa hobi aku yer?? rata2 member aku kat Soton nie...hobi diorng memasak...buat kek..hias kek...cupcake...mcm2 jenis dishes diorng nie pandai dan suka membuatnya...tapi tu laa...aku mengaku...sejak azali lagi...memasak bukanlah kegemaran aku...huhuhu..dari kecik pun...aku rela amik bahagian potong2 bawang, sayur etc...dan mencuci pinggan...bila tolong mak kat dapur...dgn tukang rasa :D
skrng nie memasak pun...sebab nak makan..n terpaksa..mana nak cari kedai Man kat sini chek!! hehehe...walaupun skill memasak aku boleh dikategorikan "not bad'..kira kalo makan ada rasa laa org kata (edisi masuk lif..tekan butang sendiri yer..kuikuikui) jadi aku kagum ler ngan member2 aku yg begitu rajin memasak...

Jadi...apa sebenarnya hobi aku??? seingat aku laa...aku minat pada benda2 kraft nie...tapi...malas gak nak involve lebih2..antaranya gubahan bunga...gubahan hantaran...buat langsir...dan perkara2 yg related ngan kraft nie....kiranya adik aku kawin dua2 aritu..aku laa tukang gubah hantaran..sekali ngan bunga meja..bunga tangan etc...kat Uniten lak..siap buat bisnes bunga2an lagi ngan member kamceng aku Chah....siap amik kursus profesional tu...punya laa semangat masa tu..x tahaaann...sama gak ler ngan jahit langsir tu..huhu..lepas mesin meletup..terus xde mood..huhuhu..tp tu laa...dtg sini..satu hapa pun x jalan..kuikui..mmg malas yg amat...cumanya yg leh tahan..kat charity shop tu..aku diberi kuasa utk membuat shop decoration...jadi leh gak la mempraktik apa2 yg leh aku praktikkan...pastu hobi mengumpul buku yg berkaitan kat carboot..tu jer laa...

Tapi hobi yg pasti...berjalan...tu mmg cepat jer...hehehe...ngan tengok movie...dgn bukak Facebook tu...tu jer yg maintain..hehehe....yg lain tu..once in a blue moon...naper MALAS nie??!!!

Comments

@dik-nick said…
hobi kak ra kan bermain bowling :D
tu laa Ul...hobi yg tinggal hobi..sini..xde geng laa nak main boling....huhuhu..

Popular Posts