Baru ku tahu.....OOooh begitu...

Semalam...mmg hari berjalan seorng diri sambil melayan perasaan dan juga mencuci2 mata..dah lama jugak la aku x buat aktiviti lone ranger mcm gini...gara2 kesihatan dan kestabilan physical yg x berapa mengizinkan...Alhamdulillah...semalam aku rasa badan steady skitt nak berjalan sorang2...walaupun...mengah gak laa..n kena amik time out ntah berapa kali...selain kejap2 g WC...hehehe....x kisah..jadi misi dipenuhi.....sambil2 berdoa supaya aku larat nak balik sendiri nanti....Alhamdulillah...

sebelum g shopping mall...singgah Odeon dulu...beli movie tickets...kali nie nak cuba tengok 3D movie-Clash of the Titans..citer kurafat tuhan2 greek..hehehe..layankan jer...since semalam Wednesday....dapat laa berjimat skitt...chewwahh....2 tiket utk harga 1 tiket....mmg suka g tengok movie terutamanya hari Rabu...hehehe...

lepas tu gerak ke shopping mall...dari jalan2 kat dlm WestQuay...smpai ke luar high street......kuar masuk kedai...berenti makan/minum..pekena ice cream seround..hentam fish n chip sepinggan etc..hasilnya.....berjaya merembat 1 handbag (utk adik aku-Syikeen)..1 beg (yg lebih sesuai gak dipanggil hand lugage utk diri sendiri...sgt2 suka sbb tema English rosenya itu...)...sehelai blouse (juga utk diri sendiri)...serta Hp baru utk my abang.....kesian tengok my love guna hp yg dh lunyai tu...LG version basic (tersangat basic..yg dah lebih 3 tahun..)yg kejap2 leh dengar suara..kejap x...pulak tu...screen pun dh bertompok2....haru sungguh...hehehe....jadi sebagai seorng isteri yg concern lagi penyayang...chewwaahh...aku pun masuk ler kedai hp nie...n tangkap ler 1 model hp...tapi bukan blackberry atau adik-beradiknya...hp biasa2 ajer yg atas skitt dr basic...ada camera..fm..bluetooth..etc....yg utama masih dlm budget....dan bukan flip...sesuai utk my abang sebagai seorng pengguna yg lasak ;)

Al-kisah....hp tu datang dgn pakej beli skali sim card Virgin...kena pakai sim card pre-paid...kat sini diorng panggil...pay as you go...ku sangkakan..boleh terus jer pakai...sim card virgin tu...nnt2 leh guna...rupa2nya...hp tu lock!!!!! satu langkah biasa yg diambil oleh communication company sini..aku x pernah kena lagi, tp pernah dengar.....caranya...offer hp murah2...dgn syarat beli skali lah line diorng tu (sim card)...skali ingat boleh pakai sim card company lain (sim card lama)...skali LOCK daaa.....Oohh begitu...baru ku tahu...hmmm....bengang jap aku lepas balik best2 dari movie ngan abang aku...dah ler pening tengok 3D yg fake tu ...balik...hp lock pulak...sabar jer laa ye...hehehe...

call virgin....kalo nak unlock...kena tunggu 28 hari..pastu costnya 15 pound...apakah!!!??? bukankah itu telah menambah cost hp baru yg aku dh beli tu....jadi td, kat Shirley...hp my abang telah berjaya di"unlocked"...dgn cost 10 pound sahaja ( kurang 5 pound...dan x payah tunggu smpai sebulan!!)...Yeaay....kira2 balik...masih untung lagi laa beli hp tu...masih murah dari beli kat Msia...jadi..aku pun ceria balik :)

Kesimpulannya ;) nak beli hp kat sini...kena laa check dulu..sama ada....hp tu leh pakai terus dgn sim card yg anda ada...ataupun...hp anda telah di'lock' oleh syarikat yg berkenaan....TQ :)

Comments

Popular Posts