Wednesday, August 4, 2010

Luahan.....


Alhamdulillah....setinggi-tinggi syukur ke hadrat Illahi....kerana dilimpahkan rahmatNya.....
Sesungguhnya...ujian yang diberikan...sentiasa ada hikmah disebaliknya.....berat mata memandang...berat lagi bahu memikul...walau bagaimana pun berat ujian yg diberikan...jangan sesekali mengeluh atau bertanya...kerana Allah itu Maha Mengetahui...Dia sentiasa ada utk kita...sentiasa mengadu kepadaNya tanpa rasa putus asa atau putus harapan.....InsyaAllah...


Selama aku diberi peluang utk menginap di muka bumi ini...Tempoh 4 bulan yg lalu..benar2 menguji keimanan & juga kesabaran...memerlukan aku menjadi seorang yg tabah dan juga memerlukan pemikiran yg positif tahap mega.....Alhamdulillah...perit...payah..bergelen2 jugak airmata jatuh tanpa sedar dan juga waktu sedar..walaupun luarannya...org nampak aku mcm xde perasaan..atau cool...namun dalam hati/kepala...MasyaAllah..Allah jer yg tahu..betapa sayu, sedih, semua2 tu bercampur2....pada fasa awalnya utk menerima ketentuanNya..hasil sokongan suami tersayang, keluarga tercinta, sahabat2 yg terbaik...Aku berusaha keras utk terus berfikiran positif dan menerima ketentuanNya dengan redha....utk saja pengubatnya....sememangnya...segalanya telah ditetapkan..Qada' dan Qadar...siapalah aku utk mempersoalkan kenapa ujian ini terjadi....utk sekian kalinya....aku terus mematikan persoalan2 yg boleh menganggu keimanan....kenapa? mengapa? bagaimana? semua nie boleh berlaku....Aku redha dan pasrah dgn ketentuanNya....yg termampu aku buat ialah...terusan mengadu kepadaNya...Doa..Doa..Doa...dan terus berDoa......


Hakikatnya....Allah Maha Mengetahui setiap kejadian yg berlaku..........aku rasa sudah sampai masanya utk meluahkan apa yg terpendam selama ini....kerana berlaku insiden yg mengguris hati kecil aku..apabila terSALAH luahkan kepada manusia yg punyai kurang SENSITIVITI dan juga EMPATHY terhadap kepayahan/kesusahan org lain..aku pulak disalahkan dgn bertanya soalan yg bukan2..mmg kurang hasam..tapi sabar jer laa kan..salah aku juga sbb sangkakan org tu tempat yg sesuai utk berkongsi luahan :P mmg kena blacklist laa lepas nie..hehehe....walaupun hanya segelintir kecil manusia yg sebegini... aku berdoa supaya tidak termasuk dlm golongan berkenaan..InsyaAllah.....tp aku yakin...di luar sana...lagi ramai manusia yg punyai hati yg mulia dan murni....dan memahami akan kesusahan dan keperitan org lain....jadi....aku ingin mengabadikan kisah aku nie...buat tatapan Baby Muhammad Haikal suatu hari nanti....InsyaAllah....tanda kenangan mama utk Muhammad :D Yeaahh....

7 comments:

Anonymous said...

At last....muncul juga si comel Haikal..semoga terus membesar hebat bagai juara..

Heida said...

gulppppppp.....

Sihat Muhammad, untie tak sabar nak tengok Muhammad membesar dengan sihat.

Little Qhalish Tudung Gallery said...

alhamdullilah.....tahniah buat durra & husband....inilah "hadiah" yg tak ternilai dgn harta dan wang ringgit buat seorang IBU spt kita.....

princessGarnet said...

durra,

many apologizes for not being 'there'. doa dari jauh je yang mampu. be strong ok..

ensem boy, be good to mama and abah ok. muka pon sejuuukk je auntie tengok =)

btw, gosip panas?? ;)

Min said...

Alhamdulillah! Alhamdulillah! syukur la durra semua dah selamat...

Anonymous said...

durra
kadangkala kita berjumpa orang yang silap untuk belajar. sama juga bila kita gagal. bersabarlah dan jadikan ikhtibar.


zuraini

durra abd razak @ kocikin... said...

Zawati,
Thanks for e wishes :) Mmg x ternilai..rezeki Illahi..

Chek Misha,
Its ok...aku pun tau n faham..ko pun dlm keadaan tersendiri..be strong too..ok..thanks untie Misha (Baby Haikal)

Min,
Syukur sgt2...1st phase dah lepas...next to go..InsyaAllah..

Zuraini,
InsyaAllah..semua tu mmg asam garam kehidupan...menjadikan kita semakin tabah...