Friday, November 12, 2010

Ermmm....Debussshh!!



Ujian...dugaan...sabar.....nak marah banyak2 pun..xde maknanya kan ;) benda dh nak jadi....jadi...pasrah ....nak x nak...kena tukar side mirror....kisahnya berlaku 1 1/2 minggu yg lalu...agak basi yer cerita ini..tapi nak gak citer...apa aku kisah..blog aku...hahaha (maaf yer...agak emo sedikit) ;P


dlm entry yg sebelum2 nie....aku ada mentioned yg rumah aku...laluan utama utk org pergi ma%%po**...opss...mabuk...hehehe...sebelum nie...diorng buat lawak bodoh dgn kopakkan plat number keter haku...nampaknya..kali nie sudah up skitt dgn membuat lawak bangang+ganas....dgn vandalize kan side mirror pulak...mcm mana pun...Alhamdulillah...bukannya cermin keter yg besar tu yg kena..looking at the brighter side...so kerugian..masih lagi di bawah tahap sedar...hehehe....


solution?? pindah rumah??...tidak mungkin...sebabnya...x kan nak pindah rumah kot.... :P
perkara pertama...kami call en. Bobby buat laporan...sbb jiran kami yg lain pun...buat gak laporan...
jiran depan umah kami..lagi kesian..bukan takat side mirrror jer yg dipecahkan..skali ngan bekas2 mirror tu diorng jahanamkan..sian makcik Jo tu (awek sebenarnya..dia pun suka mabuk2 gak..tp masih tahap terkawal..wpun..bila dia mabuk..loceng umah kami jadi mangsa ting tong ting tong jam 2 pagi!!..hehehe..tp jgn salah faham..dia baik org nya...cuma bila mabuk..dia jd wengg..hehehe)..terkulai side mirror dia...huhuhu...mmg ntah apa mood laa org2 mabuk/nak mampos tu malam tu...habis 1 jalan..diorng kerjakan keter2 org...biarlah..biarlah Allah jer lah yg membalasnya..nak bengang lebih2 pun..bukan dpt apa pun...sebagai org Islam...Sabar ajer lah banyak...

solution ke-2...pasang CCTV...so far...my abang dh pun beli ip wireless webcam..tp ada sedikit masalah technical dari segi pemasangannya...harap dpt diselesaikan kiranya ada kelapangan... ;)


tu jer laaa...laporan aku...pasal...org putih..suka mabuk...smpai nak ma$po#...teguk laa puas2 air syaitan tu..esok2 terbakar laa dlm neraka jahanam baru korang tahu ok!!...huhu..ganas giller ayat!! kuikuikui...side mirror baru pun dh dpt selepas perlu menaja diri sendiri sebanyak GBP50....adalah sebabnya musababnya tu kan... Sabar itu..istana Iman..Ameennn

sekian.................

2 comments:

Anonymous said...

Bersabar dengan mendiamkan diri dan beristighfar banyak2 kepada Allah.
Bercerita dengan nada yang penuh emosi adalah tanda-tanda tidak dapat menahan kesabaran.
Memang sukar untuk bersabar dengan kejadian sebegitu. Sebab itu nabi telah bersabda sesuatu yang paling kuat adalah SABAR. Sesuatu yang paling tajam adalah KATA-KATA.
Nikmat terbesar kita adalah dilahirkan sebagai Islam. Mereka yang tidak dilahirkan sebagai orang Islam amatlah malang dan kasihan sekali. Kita sebagai org Islam sepatutnya berdakwah kepada mereka, barulah tanda syukur kepada Allah. Org2 kafir bermakna adalah org ingkar/ berpaling daripada Allah, tetapi kalau kita belum pernah menyeru Islam kepada mereka, bagaimana boleh kita memanggil mereka ingkar/ kafir?
-Maaf menggunakan ruang Kak Durra. Saya yang banyak dosa....-

durra abd razak @ kocikin... said...

Thanks anonymous...

ingatan utk diri sendiri dan utk semua..tp adalah lebih manis kiranya tuan punya diri memperkenalkan diri bila 'menjenguk' ke 'rumah' org lain kan...dari bercakap di belakang tabir ;) Wallahhualam..