Berputar2..

Hidup nie...org selalu cakap...sgt2 singkat...kata2 tu mmg aku amat2 bersetuju...dulu masa kat sekolah2...especially kat sekolah asrama....aku rasa mcm lama sgt jer masa bergerak...terutamanya...kalau nak tunggu minggu yg kita boleh balik umah....tp skrng...pejam celik..pejam celik jer...dah nearly end of the year...n 2011 is coming....mmg betul laa masa itu 'terbang' bak kata omputih....terbang pakai apa...aku pun xleh nak justify...pakai kapal terbang laa kot...sbbnya...jarak beratus2 ribu km...leh smpai less than 24 hours kan ;)



dlm 2-3 minggu nie..begitu banyak berita yg menyedihkan yg aku terima dari kawan2...mmg buat aku merenung betul2 kisah hidup aku....mcm2 yg aku pikir...tenungkan...renungkan...smpai berpinar2 bijik mata pun ada...tidur malam pun x lena...walaupun...peristiwa x berlaku pada aku...tp tempiasnya tetap ada...u'll never feel the pain or u'll never have e deepest wound that hurts so much till u feel so lost inside..unless you are walking in their shoes..dlm kes nie...aku x leh nak bayang kan...if i were in their shoes...sob..sob..sob...kehilangan those yg sgt2 close dlm hidup kita...hilang ibu..hilang bapa...hilang suami...hilang anak...semuanya...sgt2 memberi kesan mendalam dlm hidup sapa2 pun...selain dugaan & ujian lain yg menimpa..ada yg diberi ujian dlm bentuk sakit...kekayaan pun iyer jugak...

Aku tahu...yg mula pasti berakhir...yg hidup...pasti satu hari akan menemui PenciptaNya...x terkecuali aku nnt...satu hari pasti akan menyusul....thats life...we can never change or overturn the fact...tu yg dlm seminggu dua nie...terkebil2 jer aku waktu mlm2 nak tido...x tau nak cakap or explain mcm mana....rasa sesak pun iyer....rasa nak balik Malaya there n then pun ada...banyak betul yg aku rasa...hehehe....

Walau apa pun....aku berdoa supaya...sahabat2 aku tu tabah...menghadapi segala bentuk Ujian..Allah sayang kita...itu sebab Ujian diturunkan utk kita...nak tengok smpai tahap mana kita tabah & redha menghadapi segalanya...InsyaAllah...jgn sesekali berpaling dariNya...pasti ada hikmahNya...sesungguhnya..kasih sayang Allah melebihi kemurkaanNya...based on my own experience....sob..sob..sob...betul2 buat aku terasa kerdil jer.....Alhamdulillah....mmg Dia sayang kat aku..bagi ingatan selalu :D apalah sgt Ujian yg Dia bagi...berbanding dgn selama ni nikmat yg aku dpt...umpama..secebis garam yg dilemparkan ke laut....Subhanallah...

Comments

Popular Posts