Wednesday, June 22, 2011

haissshhhh....pi main jauh2.....

Semlm terbaca 'luahan perasaan' sorng sahabat aku nie.....geram lak jadinya bila org2 yg x baper nak sensitif ngan keadaan sahabat aku sorng nie....dok 'bom2' beliau ngan kata2 yg melukakan hati....wpun beliau x bgtau apa yg org2 xde empathy tu kata kat beliau...tp kalau lah x 'dasat2'...xde laaa sahabat aku nie terluka dan membawa diri.....hmmmmm.....kalau aku pun...nak ku cepuk kepala sekor2 tu.....(oppsss....teremosi lebih lak....)....tp betul laaa apa yg sahabat aku tu cakap....awak kenal x baper kenal...tp suka2 mulut jer nak cop kat org mcm2...

baru2 nie aku balik kampung halaman sat.....mmg timbul kisah sahabat aku nie...dari sumber yg aku x sangka2...mmg aku kunci mulut dan x mau komen apa2...sungguh2 beriya hamba Allah nie bercerita pasal kisah sahabat aku...(wpun...aku x tanya pun...malas nak amik pot hal org ok...) tp tersentak sbb...smpai hati manusi sorng nie....dgn xde perasaan atau rasa simpati kurang2nya...pergi ckp benda2 yg x patut kau cakap....haaiiissh.....terus sentap aku nie...buat bodo jer lepas tu......walhal ko dh bertahun x jumpa sahabat aku nie...tp cakap main sedap jer...manusia..manusia....

aku malas nak komen apa2....tp...manusia2 mcm gini...aku pernah jumpa...even pernah terkena pun....korng bayang...kalau 1 komuniti...leh termakan 'cakap org2' yg mcm gini...aku jd mangsa...pastu skrng leh jumpa buat2 x faham...xde rasa bersalah ke apa ke....hampasss gasss.......wpun lama dh 'tragedi' tu berlaku...parut tetap ada...tapi apa2 pun..Aku ucapkan terima kasih kepada manusia2 yg bagi aku 'pengajaran hidup' yg terbaeeekkk nie...kalau x sbb diorng2 nie...mesti aku dok 'lembik' mcm gitu lagi....jadi lah aku yg 'lemah-lembut bak angin sepoi2 bahasa....tapi boleh terus tukar jadi hurricane kiranya tersalah tempuh" ala2 tai chi gitu.....hhehe...tu org yg describe pasal aku nie...sapa kenal aku...tahu laa mcm mana kan ;)

jadi kepada sahabat aku sorng nie...aku mmg salute giller...beliau memang seorng yg sgt2 tabah...dan seorng yg sgt kuat semangat....bertuah aku dpt kenal beliau...aku berdoa beliau akan terus positif spt biasa...lepas pelbagai2 ujian yg Allah bagi kat beliau...kalau aku laa...lemah longlai laa rasanya...lemah tak bermaya dah diri nie :' (

bagi manusia2 yg kurang rasa sensitif terhadap permasalahan org lain....ingatan utk aku jugak...ingat2 lah...what goes around comes around....aku dulu pun kurang sensitif gak ngan persekitaran...tp pengajaran hidup...banyak ajar aku...betapa pentingnya utk 'letakkan diri dlm situasi org lain...sebelum sesuka hati nak buat andaian'...sbbnya aku selalu ingatkan diri sendiri...langit x selalu cerah......................................

No comments: