Thursday, August 4, 2011

Berjaya gak...




Sup tulang yg empuk hingga ke tulang sum2....menjelma...hanya selepas 15 minit....aku namakan...'periuk ajaib'.....jimat masa..jimat tenaga...gigi aku pun x sakit...hehehe


.....


...


...


..


.


.


.


.


.


.


.




Ini ler 'periuk ajaib' itu...atau nama glemer nyer...makcik Pressure Cooker....
Al-kisah......satu ari tu....aku pun dengar berkobar2 g lah beli tulang kambeeng kat kedai Pak Ali ngan hajat nak buat sup tulang....smpai sana...anak Pak Ali suggest suh aku beli sheep...instead of lamb...kata beliau..rasa sama jer...n murah lagi...aku pun angguk n bayar jer laaa....balik tu...aku pun proses ler mcm biasa...sokmo dlm 1 jam lebih2 sup tulang dah menjelma...aku pun kaut ler...adeehh....keras lagi laa daging sheep nie....perut dh lapo...sup x siap2 lagi...huhuhu...aku masak lagi sejam...kot2 laa lembut...hasilnya...masih gak keras....sedey...sbb lapar..aku makan gak laaa sheep tu....akibatnya...gigi aku sakit (gigi aku pun dh manja dua-tiga menjak nie)huhuhu...

mlm tu gak...aku google...cari 'periuk ajaib' nie..walhal mak aku dh berkurun guna utk membesorkan kami 5 beradik nie haa.....nah...aku reserve...esok terpacak
aku depan argos....terus sauk sebijik Prestige Pressure Cooker...punya geram..amik terus yg paling beso....haaa amik ko!!..6 litre..mana nak simpan? itu belakang kira...hehehe....janji geram terbalas...(ini sama kes gak lak ngan dyson vacuum cleaner aku tu..instant purchase...geram punya pasal)


So arinie...setelah belajar ngan Youtube...(manualnya bikin gua pening...dah ler demam2..nk baca manual yg kurang gambarajah..)maka terhasil lah.....lalalala....utk dibuat berbuka sat g...Alhamdulillah....sekian...the end...



2 comments:

aleeya said...

kena carik jugak nmpaknye satu pressure cooker ni..hehe :P

durra abd razak @ kocikin... said...

hehehe...Yaya...let's join e club..akak dh berjaya 'meracun' kengkawan kat soton nie..serious cepat nak masak apa2 pun...^_^