Friday, August 12, 2011

Haru Biru Pink Kelabu Merah Itam...

Photo: yahoo






Rasanya dlm minggu nie....semua tahu dan follow up dgn apa yg berlaku kat kampung aku no 2 nie kan.....x cukup berita..suratkhabar....email...fb....internet...semuanya citer yg sama.....geram...sedih...rasa nak lempang org + smackdown org pun ada.....punya laa sadisss kan.....kalau ikutnya...ikut akal laa kan...kejadian mcm gini....rasa mcm x logik jer kat negara yg julung2nya "Negara maju'...negara yg banyak jajah negara org lain....serba serbi hebat laah org kata (itu ikut tafsiran org laa kan)....ramai gak org yg dtg sini nak 'belajar' dgn diorng...termasuk ler rakyat2 dari negara yg diorng pernah jajah..al-kisah......mesti ramai jugak yg geram dan terkezut ngan moral org2 negara nie bila tengok clip video mamat nie...n berita pun banyak melaporkan "bak jatuh ditimpa tangga pulak" .Hairan bin Ajaib..jadi kat sini.....

Cuma aku geram sgt..marah nie tau...marah....org2 yg x bersalah pulak yg menanggung akibat perbuatan diorng2 yg 'otak ada...tapi letak kat bontot'....konon...hidup susah ler apa laa...kat sini...susah2 xde keje pun...gomen diorng bagi duit...bagi duduk rumah free lagi...conclusion...xde salah org lain..salah diri sendiri jer sebenarnya...wpun..ada gak salah org lain skit2..termasuk ler gomen diorng (Bala Allah...suka2 ati jer nak serang negara org..last2 rakyat sendiri lak serang negara sendiri)...tp..lu berani buat...lu tanggung sendiri...otak ada..pakai!!! ini dh smpai pukul org tua smpai mati..langgar anak org smpai mati....bakar rumah org smpai org yg elok2 ada rumah jd homeless..apa kes!!! apa kes!!!

TeTAPI...kenapa leh jd mcm tu yer....aku malas nak ulas...sbb ramai dh org tukang ulas..... tapi aku setuju sgt2 dgn ulasan Blogger Fahmi nie....selain tu....aku suka jugak dgn approach Wardina utk melatih anak2 beliau.....bersedia menjadi seorng Muslim & Muslimah yg baik....mmg leh pakai.....aku nak cakap lebih2 pun risaU...awak ada anak..esok2...dia besar...Mintak ampun..doa banyak2...Allah pelihara Iman....

Semoga kita semua di bawah rahmatNya dan sentiasa di bawah perlindunganNya....Ameen....

Selamat berbuka bagi kengkawan kat sini....dan selamat bersahur utk kengkawan kat sana....

No comments: