Nama pun...Biadap!!

Maaf yer....agak keras sedikit title kat atas tu..
Mak aku sokmo pesan...wpun mcm mana pun keadaan n situasi...jiran kena jaga....aduss.....mmg dlm Islam pun berpesan....ingat2 aku mcm gini laah....kalau jiran kita tu kelaparan..kita buat x tau n biarkan jer jiran tu kelaparan...mmg berdosa jadinya...sbb tu hak jiran....kesimpulan...sokmo laa bertanya khabar dgn jiran...kot2 mereka berada dlm kesusahan....leh laa kita bantu apa2 yg patut....

Al-kisah.....sebelum nie...aman bahagia jer hidup kitorng selama dok sini...rumah lama...jiran mmg baik....xde masalah langsung..senyum2 tegur menegur mmg menjadi amalan..chewah...hidup berbilang bangsa gitu...harmoni jerk....bila pindah rumah skrng nie....jiran2 yg lama...mmg ok jugak...tetiba ada couple baru nie.....mmg jenis x sekolah kot aku rasa....x pun baru dtg dr utan kot...hahaha...sedap jer label kan org...hisshh x baik OOooo..pastinya lelaki dan perempuan itu...x keje...sokmo ada kat umah....org sini lak tu...hampessss laa kan...sini kalau ko x keje...kerajaan sini bg duit utl living expenses....

mereka2 ini.....stock x amik pot pasal kejiranan...parking suka ati diorng jer....mcm ler car park tu...bapak ko yg punya ok....siap bg surat2 saman lagi kat jiran2 yg lain...kekonon...parking depan umah diorng....walhal...ko tu....dok basement....umah kitong yg betul2 depan dan mengadap parking lot tu...ada kitorng nak warning org..."eh jgn parking mcm gitu gitu jer..."...punya laa tamak haloba....parking yg molek2 leh masuk 4 keter...ko parking bagi leh masuk 2 biji jer...siapa park kat tempat diorng....siap dpt surat chenta lagi...kitorng pun pernah terkena gak....sabo jer laa...

selama nie parking memasing ada mutual agreement...sama2 laa share...ini dtg 2 manusia yg x cerdik dtg (mostly jiran2 semua keje yg elok2...except kitorng student)...habis kacau bilau jadinya sistem parking kat umah kitorng nie...nak jer aku sound..."kalau rasa x reti nak share...pi ler pindah dok kat banglo...tp...ko x keje...mana da duit nak pindah kan.....jadi reti2 ler share"....aku leh tahan lagi kalo org dtg umah kitorng...ko nak bising2 ketuk2 dr bawah...sbb ko ada baby...tp apa kes kalau tiap2 ari...ada jer rancangan jahanam korng nak make sure...jiran2 lain x leh nak parking keter...yg konon2 area korng tu kan....last2 management bg surat kat semua org...bgtau mcm mana parking allocation...yg best...sebenarnya...diorng tu...xde allocation utk parking pun sebenarnya....baik ler kejap dlm seminggu dua...pastu senile...buat balikkkkkkkkkkkk.....sabo jer laaa....

Isshhh....sungguh x elok aku nak emo2 nie...huhuhu....maybe sbb misi ulang-alik aku ke tandas dari smlm...bikin gua panaaaas jer kan...hehehe...syuh..pergi jauh2 ler Syaitan...ok...saja jer nak venting out perasaan x puas ati...tp jgn risau...xde aku nak bom ke apa ke keter jiran tershayang kitorng tu...

ok ler semua...mau titon...mata pun dh berat....nite2 yaaaa

Comments

Popular Posts