Bertabahlah.....

Dalam seminggu dua nie...kepala nie...mcm sarat memikirkan mcm2 hal...entah ler...terasa down pun ada...sedikit stress pun ada.....kekadang terpikir...naper leh jd mcm tu.....x terluah ker...atau terpendam lama sgt??? huhuhu....org cakap...dlm senyum ada sedikit gusar ;) senyum ala2 kelat gitu...heheheh..aku pun sedikit confuse....naper leh biarkan emosi 'menjajah' akal...haish...durra...durra....silalah berIstighfar banyak2....

mmg aku mengadu kepadaNya.....supaya memberi ketenangan serta keredhaan....nampaknya...
malam nie terjawab...tetiba terajin nak blog hopping.....betul org cakap.....bila kita rasa apa yg kita alami tu susah....bila kita asyik fokus dgn masalah kita..kita tend to be self-centered...dlm erti kata lain...' aku laa yg paling susah..aku laa yg paling serabut...dll'....tp bila aku baca citer2 kehidupan org lain...terasa mcm beban kepala nie 'terangkat'....ohhh...betapa ramai lagi yg lebih serabut...susah etc dr aku...huhuhu....Ya Allah....lemah sungguh ler hambaMu ini...betapa kuat dan tabahnya mereka2 yg Kau berikan Ujian yg sgt berat....tapi mereka masih mampu berlapang dada....jatuh satu persatu air mata aku nie...bila baca kisah2 diorng nie...sedih..huhuhu....tetambah bila melibatkan cahaya mata...Ohh...ku terkenang kisah diri sendiri 2 tahun yg lalu.....Semoga mereka diberi kekuatan serta ketabahan...aku berdoa supaya aku diberikan ketabahan seperti mereka2 yg begitu gigih menjalani kehidupan masing2....Ameen....Apalah sangat dgn apa yg aku alami skrng..berbanding dgn Ujian mereka itu...Ya Allah..Ampunkan lah diri ku yg lemah ini....huhuuhu...

Kesimpulan utk malam nie..."BERTABAH" lah....InsyaAllah...segala kekusutan akan terlerai...
"BERTABAH" lah..... :) senyum dari hati yg lapang.....

Comments

Popular Posts