Wednesday, March 21, 2012

Ku berDoa........

entah kenapa tetiba mlm2 mcm gini...sunyi sepi sebab it is 'me time'..hero besar g school...hero kecik dh selamat beradu....sambil layan lagu kat youtube...terkenang kisah hampir 4 tahun lalu...susah payahnya...nak sampai bumi terasing nie....Syukur sesangat sebab dgn terasa 'kekurangan' dan 'kepelbagaian rentak hidup' yg x menentu...Allah bukakan hati utk membuat keputusan yg nekad..tapi of coz laaa dgn restu kedua ibu bapa....pastinya..tiada rasa regret walau sedikit pun...malah syukur yg mengunung tinggi...Alhamdulillah......

Siapa sangka....dgn cukup2 yg ada....dari ber2...angka bertambah jadi ber3....nampaknya...keserabutan seperti mana yg dilalui 4 tahun lalui...mcm memangil2 balik jer...banyak betul benda yg nak kena fikir...timbang2 kan dlm masa terdekat nie..duuuhhh!!!....pening gak kepala nie bila dok saja2 terpikir...nak ignore...mmg xleh...sbb mmg x tau...apa citer yg terdekat nie...paling kesian dkt hero besar...beliau laa yg memikul batu galas besar tu...yg termampu aku buat...moral support yg x berbelah bagi....sorry ler kengkawan...mesti korng agak puzzle kan...apa kebenda nyer laa minah nie dok citer...benda x confirm...so xleh laa nak citer....kalau dh confirm esok...boleh laaa bukak citer....buat masa nie...PENING+ RISAU!!! tu jerr.....dari segi kewangannya...dari segi perancangan...perasaan lagi...etc....

Jalan penyelesaian yg aku nampak buat masa nie...kami berusaha ke arah itu...di samping doa yg x putus2 dariNya..semoga dengan limpah rahmat kasih sayangNya...akan terbuka luas jalan yg bakal dilalui tu...lepas tu...bertawakal...InsyaAllah.....fuuuhhh!! ayat BM sastera...hehehehe...maaf ler yer....nie kena tempias bebudak SPM baru dpt result diorng..ahaks.....




2 comments:

Khazzeayat said...

Salam Kak Durra,

InsyaAllah everything will be fine. Berdoa banyak2 kepada Allah.

Sedangkan ujian2 berat sebelum ini kak Durra sekeluarga telah berjaya menempuhnya kan.

Saya pun bukanlah seorang yang sangat penyabar, namun bila ujian datang selalunya bila hati dan fikiran menjadi waras sedikit, saya berpegang dengan kata-kata;

"ujian itu penghapus dosa, supaya nanti kamu bersih suci daripada dosa apabila kamu menghadapNya pada hari akhirat nanti. Bukankah itu tanda kasih Allah?"

Semoga Allah permudahkan urusan akak sekeluarga.

`Anis Azhar Rahman

durra abd razak @ kocikin... said...

Wsalam Anis...

InsyaAllah...betapa bertuahnya kita dilahirkan sebagai seorng muslim...banyak betul nikmat yg kita dapatkan dariNya...Alhamdulillah..