Monday, April 23, 2012

Hujan emas Vs Hujan Batu



Hujan emas di negara org,hujan batu di negara sendiri..sekali yg kuar hujan batu gak..emas xde pun :-P x kaya2 gak ler nampaknya.he2...(nie aku post kat fb...nampaknya ramai yg suh aku kutip n belek2 e hujan..apadaaa...hehehe..saja isi kelebaman di siang hari)


ini gambo hari Jumaat lepas...yakni..selepas daku kebah skeet dr demam...lebam 2 hari kena kuarantin kat umah...n MH pun dah 'mogok' buat demo..panjang tingkap...sambil berkata..'Kua..kua..kua"...sedeh ngat2...mama dia pun sama lebam...meh ler kita tengok..hujan jenis apa yg kat luar tu yer....hehehe...


keletak keletuk...bunyi hujan kat luar....kami pun..pi laa tengek kat main entrance jer..(kira kuar dr rumah gak tu)...hehehe...dok laaa usha...hujan tu...HUJAN BATU....cuba gak amik seketul dua..kot2 laa berlian...dah x hujan emas...x sempat 1/2 minit....cairrrr...hehehe..sah ler hujan air batu!! patut ler...x kaya2...hehehe...


so sempena dh 2-3 minggu...hujan mcm gini jer...aku dedicate laaa display blog kali nie...mengikut tema cuaca buat masa nie...HUJAN....rahmat Allah...Alhamdulillah....plus konon2 teringat main ice BATU kat atas nun banjaran Alps..suatu ketika dahulu...


Sekiaaann..... (sambil memberikan senyuman paling manis...sbb baru lepas pekena satay goreng...yg dibeli dari org perseorangan yg rajin meniaga makanan...)



2 comments:

bEe HoNeY said...

wah bestnya.dpt gak merasa ujan batu...kna kutip[ buh dlm freezer nih hahhahah

durra abd razak @ kocikin... said...

hahaha...tu yg menghairankan aku dgn pepatah melayu tu...xde lak hujan batu kat Msia nun...

x dan nak kutip...dah cayaq laa..hihihi