Monday, June 25, 2012

Salute to FT HW...

apa kebenda laa kan tajuk kat atas tu...tp sebenarnya nak salute kepada FT (Fulltime) HW (Housewives) yg saban hari sentiasa sabar jd manager kat rumah...especially yg punya anak lebih dari sorng...aku mmg tabik spring..toing..toing toing...contoh terdekat..mak kitorng...

bukan apa...aku pun buat masa nie pemegang tittle FT HW...baru aku faham..bukan senang n banyak betul cabaran pemegang tittle kehormat nie...aku yg baru pegang tittle nie 2 tahun pun...rasa keletihan yg amat..tu baru sorng...walaupun x dinafikan seronok dpt uruskan rumah..dpt tengok anak membesar depan mata...dr duduk diam2 dlm babycot..smpai ler leh panjat tingkap etc...cakap pun dh leh susun 3 perkataan dlm 1 ayat..dllm..Alhamdulillah...kesimpulan..kesabaran itu amat penting....

Yupp...bukan mudah...patut kalau ler kira gaji per hour...aku rasa...lebih kot 5k sebulan..plus OT bila anak x sihat...bukak2 mata...smpai ler ke malam...cuci2..masak2..kemas2.groceries shopping..lipat kain.tugas2 domestik yg lain...nak sebut panjang berjela...dh elok2 kemas...ada yg dtg memunggah...dh clear baju dlm washing machine..esok..menimbun balik...endlessss....rutin..rutin..n rutin...

mcm mana pun...kita sebagai seorng isteri, ibu..sgt2 beruntung..setiap pekerjaan yg dibuat dgn IKHLAS..InsyaAllah...akan diberi ganjaran pahala...bertuah..bertuah kan..yg nama Pompuan nie...so bila my abang...cakap..rumah kemas..makanan sedap...pulak end of e month..bagi duit utk I spend..oohh...berbunga2 hati nie...wpun..xde nak minta balasan ke apa kan...sbb tahu..tu job spec semua mmg termaktub once agreed into perkahwinan...Appreciation itu sgt bermakna n berharga selepas seharian berhempas pulas + gusti ngan Muhammad..hehehe...

p/s: penuh aktivti smpai x yah g gym...banyak benor exercise..ahaks..kejar MH nak pakai pampers pun..baper ratus kalori dh terbako....

2 comments:

Neny said...

mmg kalau difikirkan penat, sgt la penat esp. bila kita sorang2 tunggang langgang nak buat semua benda, cik roomate kita selamba aje melepak...huhuhu.

Tapi kena sentiasa ingatkan diri niat buat tu semua kerana Allah supaya x stress dan kuciwa bila x dpt bantuan yg diharap.

durra abd razak @ kocikin... said...

tu laa Neny...kalau kita dh biasa bekerjaya...aku mmg ada masa rasa sgt2 letih...tp pikir2 balik...x elok mcm tu kan...huhu...kena sabar banyak2..tu sbb aku kagum ngan fulltime housewives...sbb aku mmg x segagah diorng :) mcm mana keje ko neny?