Wednesday, November 7, 2012

Keep Smiling


I am totally agree with the statement above..in Islam it is known as "Syukur" ...betul ke x nie? hehehe..Ada masa kita terlupa yg apa yg kita ada dikeliling sudah cukup untuk membuatkan kita bahagia..walaupun penuh dgn Ujian dan kepayahan yg kita lalui..Tapi bila kita cuba bandingkan keadaan kita dgn org yg lebih 'atas'..Sudah semestinya, perasaan kekurangan itu jelas terlihat dan terasa dlm hati...terasa sedikit insaf di situ kot..hehehe.

Apa kata, kita cuba lihat mereka yg 'di bawah' yg lebih 'mantap' lagi Ujian yg dihadapi...Mesti masa tu kita rasa, betapa Ujian yg kita hadapi, nampak kecik n kerdil jer...duit x banyak dlm bank..or cukup2 makan pun...You are happy with what you have..erti kata lain..ada ketenangan dan keberkatan di situ...Rezeki x semestinya dalam bentuk wang ringgit, harta...tapi Ustaz aku cakap..Rezeki dalam bentuk lain2 jugak...contoh, tetiba nak cari parking yg penuh..tetiba ada 1 kosong..tu kira rezeki gak tuan2 n puan2..cik2...Alhamdulillah...

So, as a self reminder...sentiasa lah berbaik sangka denganNya..sentiasa bersyukur dan menghargai apa yg ada sementara ada...Alhamdulillah...once it is gone...you will be suprised, how those little small things that you've taking for granted means so much in you life.....Hidup memang tiada yg sempurna..

"Keep smiling everyone and have a great day ahead!!"

1 comment:

Neny said...

Like this very much!

Ye kan? kena ajar diri sentiasa bersyukur, insyallah Allah akan mudahkan segalanya.