Sikit punya payah...

Alhamdulillah..Alhamdulillah...dah hampir seminggu kita melangkah ke 2013..apa yg dh anda semua berjaya lakukan? so far aku punya fb wall penuh ngan cerita pasal kisah anak2 masuk sekolah...baik sekolah rendah..mahu pun tadika...sgt meriah ngan gambar anak2 yg comel2 jer duduk kat dlm kela/kantin..ngan ada muka parents yg sedikit anxious..mcm mana level adaptability anak masing2 :) cute kan...nampaknya aku kena tunggu lama skeet nak merasa pengalaman tu..x kisah ler...rezeki memasing...

teringat aku masa aku 1st day g sek rendah...punya ler excited 1st day kat sekolah dpt lepak ngan member2..(masa tu Bangi sangat kecik..n semua org masuk SRKBB) jadi kat jalan umah aku tu 1/7C ada 5 org rakan sebaya aku..jadi familiar faces gitu..aku ingat aku satu kelas ngan Zahida a.k.a Zahid jiran selang 5 buah rumah dari rumah aku..pulak cikgu kelas, anak murid mengaji mak aku..jadi apa nak kisahkan...so lepas mak aku hantar jer masuk kelas..settle bayar yuran etc...aku dgn selambanya..suruh mak aku balik..mak aku pun sgt laa suka..x yah nak tunggu2...hehehe..aku bukan apa...excited dpt duit poket..leh g beli makanan kat kantin tu..dlm kepala aku...main..main..main jer..hahaha..what a simple life at that time!! cukup masa..balik rumah..balik..of coz balik sekali ngan geng sejalan aku tu laa..ala2 konvoi gitu..xde test or xde kena sit for exam apa masa tu...homework pun xde laa bertimbun2 sgt..

nie sebenarnya nak citer lain..terciter lain..ahaks...biasa ler kan..org pompuan nie..hehehe...ya Ampun!!
aku nak citer...kitorg sefamily semua kena fever dr 1hb tu smpai le ke hari nie..Alhamdulillah..sisa-sisa demam tu masih ada..tp xde laa seteruk few days back..paling teruk kena Muhammad...kesian sgt2..aku pun panik gak sbb high temp dia x turun2..mmg aku jadi owl ler sepanjang2 tu..x pun pak guard jaga temp. risau Oooo kalau kena fits balik..minta simpang..Ameen...rupa2nya member puna tonsil bengkak..apart from fever ngan asthma attacks...aku yg demam gak..paksa rela jadi kebal..my abang yg sokmo kebal pun dh x kebal kali nie...syukur cik Ilmi sorng yg masih utuh..wpun sepupu aku pun hampir sipi2 gak..

Cop...aku nak citer sebenarnya...wpun banyak benda yg best bila bab health services kat sini...tp ada part yg best...bila kes hari jumaat..n dh lepas lunch..tetiba anak ko lembik gemalai..n batuk non-stop..n ko nak jumpa doctor..si receptionist soal siasat ko mcm nak polis kat balai..adula!! walhal ko gelabah sbb anak ko dh stock lembik luar biasa..nak jumpa doktor kena buat appointment di pagi2 hari bila klinik buka.wahai cik or pn jaga kaunter n phone, saya x tau yg anak saya akan sakit teruk di luar waktu yg dinyatakan..ok....jd aku pun hampir nak dpt darah tinggi gak bila jd mcm nie...siap suh aku call balik klinik sekian2 waktu utk becakap dgn doktor..bila aku call waktu yg dia suruh tu..leh laa dia ckp..doktor ada patient..aku lak yg loose patience nie haa..3 kali gak gitu..aku ckp..aku nak usung anak aku g clinic n tunggu kat situ smpai doctor free...gelabah gak laa minah tu...tahu pun..hehehe...di cut story short...doctor tu sendiri call aku kat umah...hahaha...hebat x hebat laa kan...bila dia dengar aku punya explaination pasal muhammad..dia immediately suh aku g clinic..kan senang mcm tu..ni lebih kuah dr sudu lak receptionist tu..tu sbb aku ugut ckp..kang aku tepon ambulance..sbb anak aku xleh nak breathing ngan betul...boleh pun..

Thank you Allah...lepas Muhd kena check up..dia jd mcm tu sbb tonsil dia bengkak..so xde apa2 kaitan ngan lungs dia...pada aku..better be safe than sorry kan...aku ngan demam2 gigil2 aku...dgn gigihnya..dukung anak aku dr parking lots smpai ke klinik tu..apa nak buat...hari nie gak ler mcm2 hal jadi...my abang tertinggal hp dlm keter..huhu..so mujur le Yaya ada nak tolong bawa kitorng g klinik...fuhhhh...oraits...

Moga hari esok lebih baik dari hari nie..Ameen :) senyum2 semua yer...senyum itu sedekah n ubat awet muda...yeaaahh!!! (apa ko merepek nie labu!!)

Comments

Popular Posts