Al-kisah...tersebut cerita...

xde angin xde ribut..tetiba jer semalam lepas balik dr London, aku begitu beriya2 menggoggle cara2nya nak membuat ini...................tadaaaaaa.................






alaaa...korang2 semua mesti  x heran laa kan...benda alah nie mudah nk dpt kat Msia..leh jumpa benda nie tiap2 hari....nak lg superb leh gi Ganu kita..rindu ler pulak I tetiba nak makan versi rebus /fresh kuar terus dr periuk beso diorng tu..ohh My Malaysia.. (baru tergedik2 rindu)

tp kat sini..iyanya sgt berharga.cheeehh..bunyi mcm iklan nak jual batu berlian lak...hahaha...apa2 jer laa kan, ini ler kisahnya nak membuat sendiri, huhuhu...nak g cari kat gerai petang Makcik Timah atau Pak Mat xde lah pulak kat sini..hohoho...nak x nak dh ko teringin, maka kena laa minta bantuan pak cik Google n lepas nie episod mencari bahan2 utk membuat Keropok Lekor idamanku selalu..wish me luck ya!!! esok2 kalau dh berjaya cari resepi terbaik n tersedap, boleh laa buat bisnes kepok kat sini..keeerrr verangan sungguh!!!..ahaks....sapa2 yg ada resepi yg best, moh ler share ngan aku nie..kesian kat den...sharing is caring bak kata makcik omputih yg aku bg seat aku utk dia dlm bus td...ahakss..


Comments

Khazzeayat said…
Bagusnya Durra, masak seniri kepok leko..terpaksa la kan sbb dah takde mendenya kat sana..fevret saya sekeluarga jugak..kalau kakak balik umah MIL dia kat ganu, memang oder hampir 50 btg, dan tiap2 hari memang goreng..tak jemu2..skrg, kawan saya juga buat bisnes kepok leko ganu asli kat restoran TTDI, blum pun sempay merasa..hsbd saya pulak bukan jenis JJCM, memang lambat la nak sampai ke TTDI, semata-ata utk kepok! Kena buat seniri jugak gamaknya, hehehe..nnti kalau dah sedap resepi yang durra buat, paste kat blog yeh..
hehehe...nie baru 1st trial Ayu..tp gambar tu bukan hasil sebenarnya, tu cilok yahoo..InsyaAllah kalau dh dpt resepi yg jitu..akan dipostkan dlm blog suam2 kuku I nie ;)
nabilah said…
assalamualaikum..br je singgah blog ni..klu resepi keropok lekor, boleh lah tgk kat blog ni...slh stu blog yg sy follow jugak.. :) http://ladylavender-walkoflife.blogspot.com/2013/02/home-made-kepok-losong-keropok-lekor.html
thanks nabilah...
will give it a go...

Popular Posts