Alhamdulillah...

ooh yer...hari nie terasa mcm lega yg amat..wpun banyak rintangan n kekangan tapi aku rasa mcm kelegaan yg teramatan...betul ker bahasa nie..hehehe...berjaya mengharungi satu hari berpuasa dalam keadaan yg sejuk smpai buat perut aku menyanyi2 kat library..maaf ler ye sapa2 yg berjiran..harap korang tengah layan lagu sbb memasing pakai headphone so xde laa dengar perut aku berbunyi2 kriok..kriok kriok tu..

Sabtu yg lepas, kami selesai membuat majlis high tea a.k.a kenduri nazar my beloved abang..tapi hantar invitation kat semua org..kata high tea plus tagline- majlis ramah mesra..hahaha...mcm ala2 mesra rakyat jer..kalau nak sedap lagi..patut letak 1Malaysia..akekeke..memasing pun pelik jer..apa kes tetiba buat high tea kan n ajak 1 soton..akekeke...memang meriah , sbb memasing super duper bz n lama dh jumpa n minggle around..satu sbb weather yg super gloomy yg memasing xde mood nak kuar rumah..pastu ramai yg dh final year, so memasing lebih banyak dok kat Uni dr dok kat rumah..so bila kat rumah kitorng tu, memasing mcm dh berzaman x jumpa..riuh sungguh cik kiah2 berborak x hengat donia..mmg mesra ler...My abang yg masak main dish- nasi ayam..aku tumpang buat sos cili tu jer..sepupu aku amik bahagian dessert iaitu rojak buah power..aku amik bab hiasan dalaman..hehehe

Lega gak ler, rumah kami yg tersgt comel tu..comel erti kata..mmg comel..ruang tamu tu..rasa bilik bawah umah parents aku tu besar lagi...hoho..jd segala ruang yg ada digunakan ke tahap maksima...bilik tidur kami yg besar sket jer dr bilik bawah rumah bangi tu..kami letak segala babycot muhammad..mmg cramp..sbbkan duration yg lama 1/2 hari gak..so guests x smpai serentak..jadi silih berganti ler org dtg n take over e ruang yg ada..Makanan pun x surut, ada jer yg dtg ngan buah tangan...Alhamdulilah..betul ler org cakap..tetamu membawa rezeki..ramai yg dtg bawa muffin, cake, cekelat n segala kuih muih ala2 omputih..bila abang aku ckp..baru aku notice..ye laa..dh kita g letak high tea party..hahaha..x kisah ler..janji leh makan..

So, hampir selesai sudah perjalanan PhD my beloved abang..cuma tinggal nak binding thesis n submit..Tarikh konvo pun dah dpt..bak tagline UK yg femes tu..Keep calm and carry on..satu episod dh hampir selesai..Mmg aku pun tumpang rasa lega n sgt2 terharu..apatah lagi tuan empunya diri..I am so proud of you dear!! perjalanan 4 tahun yg penuh cabaran n pastinya penuh kemanisan jugak..4 tahun, 2 org zuriat n segulung ijazah..hopefully another one too.InsyaAllah...mmg tiada perkataan yg dpt digambarkan..betapa banyaknya nikmat Allah kepada kami sekeluarga..hopefully, my turn will come soon..Ameen..


p/s : x sabar nak berkonvo masa summer nie..hehehe..nak kena g usha baju MH n adik dia dh nie...lalalalala...nak amik gambar bebanyak tu..lalalalala..

Comments

Popular Posts