Tiap yg berlaku...

korang pernah terpikir masa dok lepak2 sambil minum kopi waktu hujan sambil2 cicah biskut kering atau biskut merry ker..echewah..mcm2 metaphora lak ayat aku. sambung balik, apa yg korng dh achieve dlm hidup? apakah apa yg korang ada skrng, korang rasa x cukup or sudah rasa ok? atau..kalau apa yg berlaku sebelum nie, x mungkin korang akan berada dlm keadaan skrng? haaa jawab..jgn x jawab..x jawab kuat2 pun, jawab senyap2 dlm minda sendiri pun ok jer..sbb xde markah aku nak bagi pun..hahaha...

mcm aku kan, waktu tengah drive or tengah layan radio sinar (ooppsss..i suka layan evergreen u..x serabut..relax jer.) kat dlm library lepas otak tepu..soalan2 kat atas tu secara di bawah sedar..terapung-apung gitu dlm minda yg tengah serabut tu..hohoho...terpikir balik, mcm x percaya jer yg aku ada kat negara kelahiran yg selama nie dlm igauan n cerita2 mak ayah n kawan2 diorng..mcm mimpi jer (ayat cliche di situ)..hahaha...kalau aku dpt TETAP kat opis lama aku..rasa x smpai sini kot waktu nie....disebabkan satu incident yg buatkan aku terasa jam tahap cipan tu, aku bg surat berenti keje kat boss aku waktu tu. Walaupun beliau x setuju, siap tanya kamu nak buat apa lepas nie?? Dah dpt keje baru ker? selamba badak aku cakap..saya nak g UK..hahaha..wpun xde perancangan pun..jam punya pasal kan ;) boss bg sebulan utk aku decide..esok aku balik, dtg opis cakap..serious saya nak berenti..hehehe..dari situ mula lah journey penghijrahan aku..the rest is history.

Terima kasih ler kepada pengurusan tempat keje lama aku, atas segala kenangan n tunjuk ajar. Bukan aku x suka keje situ..best Ooo...tp aku perlukan stability..x kan memanjang2 je ko nak jd contractor kan (nie ayat rakyat marhein) Walaupun x dpt tetap, tp besar hikmahNya di situ..pendek kata..sbb panjang x kata apa-apa..hehe..i am happy with my decision. Kalau Allah x gerakkan hati, xde jugak nak bergerak2 kan..stuck kat situ punya..

So sekarang, bila aku dok lepak kat cafe sebelah uni interchange tu..sambil usha pokok2 yg mula nak bertunas bunga..ala-ala feeling gitu..plus mode jiwang sorng2..aku rasa sangat happy dgn apa yg ada depan aku..really, truely, pleased, thankful and grateful for all His Blessings. Alhamdulillah..biar lah banyak benda yg x sempurna dan penuh onak dan duri serta corner2 yg memeningkan..biarkan jer laa..there is more than meet the eyes. kita bercerita world as a whole..tengok dari segi positivenya laa kan..banyak benda best lagi sebenarnya dari yg x best tu..so, xde maknanya kan aku nak pening2 benda yg beyond aku punya kawalan..aku serahkan semuanya pada Dia..cyiyok to myself!!!jom enjoy spring!!!!

Comments

Popular Posts