Versi Kawan Part 1

Salam isnin semua....

Mesti korang semua rasa sgt bertenaga di pagi Isnin nan indah nie (kat sini masih pagi lagi..) Macam mana dgn weekend? oooh aku punya weekend penuh dgn colors of rangoli.Unexpected thing happened and apart from the surprise, there are always silver linings. Tapi pagi ni, nak citer jenis-jenis kawan/sahabat yang berdasarkan pemerhatian aku selama ni. Chewah, so apa yg aku tulis ni more towards life time learning experience. 

1. Si TukangCerita
Ahaaa....ada orang yang cari kawan, untuk jadikan tempat dia bercerita pasal diri dia..Tapi, dia xde nak amik pot (x berminat laa dalam bahasa lainnya) pasal si kawan dia...dia cerita cerita n cerita je pasal dia...Ni namanya kawan si Tukang Dengar..kalau kita cerita (share) kat dia pun pasal kita, respond pun ado-ado jer...n biasanya xde respond tindak balas dari dia. Jadi, kita dengar jer laa apa yang dia nak cerita...after all, dia cari kita bila dia ada benda nak diceritakan. Jadi xyah laa kita nak buang masa nak share cerita kita dengar si tukang cerita ni. Awak punya post adalah si tukang dengar bagi pihak si tukang cerita. Amacam? Pening x ayat belit-belit aku nie..hehehe..Kang awak lak yang terasa hati sbb xde respond..After all, kita hanyalah tempat dia untuk bercerita (omputih kata, a good listener).Kalau si tukang cerita ni nak dengar cerita awak, tu dah x masuk kategori ni. Tu lebih pada 2 ways communication. Awak cerita, saya dengar, saya cerita, awak dengar..Haaa..nampakkan bezanya di situ.

2. Si Tukang Sibuk
Kategori ni pun menarik gak, kita jarang-jarang or tak selalu pun jumpa dia. Tapi pelik bin ajaib, hal ehwal semasa kita leh kata semua ada dalam kocek dia. Tambahan, kalau jumpa lagi laa harus disoal-siasat perlbagai jenis soalan. Macam dalam citer CSI pun..ni namanya si tukang sibuk..hehehe...jangan terkejut yang cerita pasal kita sendiri yang kita tahu x pernah wujud pun. Si dia ni pun tahu. Ha?? Macam mana tu ;) Ini kategori, memang ada, jangan ingat x ada. Selalu kita jumpa.

Ok laaa nnt aku sambung lagi siri mari mengenal jenis-jenis kawan di sesi yang lain. I ada keje skeet nak kena buat..So untuk layan monday happening ;) ni utk korang yang ada selected few yang superb serta boleh sama-sama kongsi ups and downs. Kira ngam ho!!!







Comments

Popular Posts