Masa mmg mencemburui kita...

well well well......semenjak hari isnin nie....aku mmg bg all out laaa gheja student ni...sambil2 tu menyelam skett2 tu adalah....side activities supaya xde laa jadi insane ye dak..mengadap papers pg petang siang mlm.....mcm gini lah jadual den sebagai seorang surirumah/house manager yang juga pelajar part time...huhuhu... (dulu full time, balik Msia ni...status pun dah tukar jadi part time)....so jadual den seharian dari isnin- jumaat...so far routines nya mcm gitu laa..cuma xde laa accurate sgt, secara general mcm tu:

8.15- 8.45 : Breakfast (ni biasa kat gerai fav..x pun kat mamak area rumah aku..kalau x bermesra dgn few pelayan gerai (gegirl ok) , aku akan membuat panggilan kpd yg tersayang..ayah ke..tok ke...mak angkat ke..kengkawan kee...layanss)

9.00- 4.00 ptg: Sebelum tu...aku make sure baca ayat Quran wpun sehelai..ni baru nak practice betul3 je..hehehe....den soda, den dah tuo...n Dhuha...Biasa aku buat keje study...sambil tu...kemas rumah, basuh baju, lipat baju, basuh oinggan, masak utk dinner, layan customers, update status bisnes, ) apa2 hal pun, aku mmg akan target gheja study aku tu achieved....xde la ambitious gillos nak mengadap benda alah tu 7 jam sehari! aku mmg salute laa sapa2 yg leh buat mcm tu sbb den x mampu....hihihi...

5.30: amik kanak2 riang kat taska...sama ada balik rumah..or kami buat activites outdoor..mcm bg ikan kan tasik ke...lari2 n lompat2 kat taman ke....or g usap2 kucin kat kedai kucin..x pun lari2 kat umah...buat bising tergolek2..hahaha

7.00 mlm- 8.00 mlm: NO TV, NO HP session...so masa tu laa solat Maghrib, buat keje umah (kalau ada), mandi.bagi dinner..layan kanak2 ribena ni mewarna, main etc...

8.00- 9.00 mlm: leh tengok tv...santai time..layan bebudak n bapak budak sekali...lagi setengah jam tu dah slow down skeet sbb dh nearly bedtime utk mereka....get ready hot chocholate mereka n solat Isya' siap2...sbb masa tu den punya batteries pun dah low gak...hihihi

9.30- 10.00 mlm: Bedtime stories (ada masa baca buku, ada masa reka citer but in English), pastu recite doa tidur, al-fatihah n 3 kul..ayat kursi n doa personal....pastu ZZZZZzzz...MH dah mula tido kat bilik sendiri...while Miss IN ada katil sendiri wpun masih menumpang di bilik kami lagi..hehehe

Weekend....haaa jadualnya BEBAS..kebiasaannya..g balik kampung Bangi..siram pokok etc..x pun g kampung doghian kat Beranang nun..yg biasa sgt...KENDURI..hehehe...tu hobi kami...x pun..lepak dgn mak tok....x pun g laa melepak dgn geng Bangi..dlm seminggu dua ni banyak lepak kat sepital Ampang Puteri sbb salah satu ahli keluarga KEMUDI- rina kena admitted..lega banyak dr koma..Alhamdulillah..dah leh balik umah dah..sob sob sob...

So....esok..e next day, same routine all over again...ada masa kalau aku rasa lebam sgt, aku pun g la Jusco ke x pun EON Big kah...tukar angin dlm kepala ni....tp tu la....ko mmg xleh lari dr berfikir selagi ko x submit...hohoho....

Bila nak submit? hohoho..tu soalan platinum ok..sama level dgn..Bila ko nak tambah anak lagi...so, bila aku dah siap..dont worry..i will let the world know ;) in the mean time.....BERSABO eh

Jadi kengkawan semua...meh laa pakat2 hantar doa utk saya ni haa...pelajar veteran yg otak sedikit tepu lemau dgn banyak lemak...semangat tu ada..cuma kekanngan masa, komitmen keluarga serta keupayaan badan tu...dah berapa nak ada mcm masa ko baru lepas SPM n masa tu hati ko mmg suci mulus...hahahaha.....oraits....apa2 pun..KepadaNya aku Berserah...Rabbi Yasser Wallatuassir Rabbi Tammim Bilkhair....
By tomorrow, i hope that i meet my target for this week...cyiyok!!!

sorry for my language..i tried to be sopan n hemah (refer to my previous writing..but it seems doesnt suit me well...n restricted me from expressing myself accurately..so...just being myself ;)


Comments

Popular Posts