Terkenang sewaktu dulu....

Assalamualaikum n happy Tuesday semua...

Lama senyap n tetiba muncul...Yup...since September, I was pushing myself to finish my write up...Hm...boleh dikatakan ianya satu proses yang stressful! hehehe....n last month (November) mmg terkesan dgn segala pressure yg badan n minda aku hadam n hadap..Seisi rumah sakit secara berperingkat2...n i was e last Moma standing..hohoh...Alhamdulillah skrng semua dah ok....n me myself n Durra...pinggang pun dah ok selepas 'serah diri' ke acupunture sifu..gara2 semua dah x jln (pain killer, urut etc) tinggal skett lagi nak g pakar..Hohoho....selepas badan kena cucuk2 dgn jarum n bekam darah...my condition is getting better...almost a moth juga x productive n lebih banyak masa ke clinic n menjaga patients ;) $$$ mmg banyak digunakan utk November bg tujuan tersebut...rasa mcm i at the end of my wits...hohoo...the deadlines mixed up with family needs...Tapi last2, i just serah kat Allah je...x kuasa nak control semua benda n stress myself unecessarily...Alhamdulillah...

So siapa2 yg mmg bercita2 nak sambung study... Terus terang saya bg nasihat yg ideal " Perjalanan itu tidak mudah, dan bersedialah dengan unexpected events..Kalau perjalanan anda smooth...itu mmg rezeki memasing..Alhamdulillah'..It not about intelligent, but it's more about preserverence, rezeki dan juga merendah diri...But, it doesnt mean that your journey would be same like mine..Just go n give it a try ok...Tp seronok juga sebenarnya sbb mcm2 org kita jumpa...n macam2 situasi yg kita kena hadapi....at e end of the day, you learn more about your abilities and starts to love yourself..jiwang x? kikiki...So kengkawan, please pray that i can finally reach the end of this journey with flying colors ya by next year...Ameen...

I rarely told people about my study journey...sbb i bet many of the candidates out there face challenges and at one point, rasa exhausted n nak give up pun ada..in my case, banyak kali..kikiki...smpai i lost count!!! but still, i pull up myself n gather my strenghts yang masih bersisa...menongkah arus juga.Why? Sacrifice from people i love...make me stronger n keep on doing this...Jadi, nak x nak, have to finish it kan ;)

Oraits....i will keep on posting into this blog cause it makes me feel sane ;)



Comments

Popular Posts